FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror det finns många som är begåvade programmerare och designers, men nu för tiden letar alltför många efter genvägar i livet medan föräldrarna är slappa och tittar mest på tv utan att engagera sig i sin ungdomar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Åh, genvägar is the shit!
Jag spenderar hellre flera timmar på att hitta en smidig automatiserad lösning, än gör något repetitivt och tråkigt! Att skissa på designer är ju däremot sällan repetitivt och tråkigt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Banned
|
Precis, väljer man att designa gör man det ju för att det är kul. Visst kan man surfa runt och få inspiration och följa trender, men att kopiera rakt av är riktigt lågt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Eller så gör man som jag och letar på ett färdigt och gratis Wordpress-tema och bara anpassar det så det passar mig.
Den stora skillnaden är väl att jag ALDRIG skulle sälja det som en design. Att däremot använda det som "design" på en sajt jag säljer är en helt annan sak. Jag skulle dock aldrig hävda att det är jag som har "designat", jag bara anpassar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Känns som designen: http://dev.trinax.se/zekistudios/web/kaffepaus/ är tagen ifrån themeforest den med, har surfat på den sidan mycket och har hittat då liknande, hoppas dom bannar en sådan kille, stjäl man ifrån andra så måste man ta ansvar för sina handlingar och då spelar det ingen roll hur gammal man är.
skillnad med kaffepaus är loggan och menyn som är ändrad. jag kallar det busted i allafal |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Kaffepaus sidan är inte stulen!!!!!!!!! Har redan haft en tråd om detta, HITTA DEN SIDAN SOM NI TROR JA STULIT DEN FRÅN!!!!
DEN ÄR INTE STULEN ! DETTA ENDA NI HAR HITTAT ÄR KAFFEBILDEN PÅ KOPPEN |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Nä, jag tror på zekighulam, han må ha tagit "inspiration" från vissa siter, men han är begåvad och förtjänar mer än så här. Var snäll att inte döma så snabbt. WN börjar likna vuxen mobbning, inte första gången jag säger detta.
Senast redigerad av Danielos den 2010-05-08 klockan 00:15 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
du kan kallade vad du vill men innerst inne känner du det samma som oss. Om han är begåvad eller ej kan jag inget säga till om han är så pass ny men det gör inte någon skillnad till hans beteende. Ang. inspiration är en ren lögn och det ser vi alla så jag tror nog vi skall sluta upp att slingra oss på den punkten. en liknande fråga på ett annat forum har varit uppe om ripp/stöld samt inspiration och då tyckte man att ungefär 25% av en sida var max gränsen för att kalla för inspiration mer var ren stöld. frågan kan variera lite tycker jag angående sådant här beteende men har man "företag" inom branschen så skall detta ej hända, men inspiration är bra att ha men tänk på hur du gör i framtiden, annars kan det straffas hårdare än vad du tror. jag önskar ändå lycka till med framtiden då du är ung och dum som man säger på äldre dagar. Senast redigerad av mynameisfredrik den 2010-05-08 klockan 01:21 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Jo, jag håller med dig generellt mynameisfredrik, han är ung och jag tror han kommer att lära sig samt bli duktigare med tiden utan att kopiera saker från andra, men det är viktigt att man inte är för hård mot honom, utan bara försöker tillrätta visa honom så bra som möjligt. Alla har vi gjort våra misstag, inte minst jag, och alla har vi lärt oss att inte göra om våra misstag. Jag är övertygad om att han efter detta inser vikten att sälja sitt eget verk till 100% och kommer att arbeta på att göra all design helt själv.
Senast redigerad av Danielos den 2010-05-08 klockan 12:27 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag tog riktigt illa upp, för jag tyckte som många andra att han hade väldigt snygga designs. Jag var otroligt nära att börja ta uppdrag utav honom för design jobb. Vad tror du / ni mina kunder hade sagt om de sett att de betalat för designs som är rena kopior på andra mallar de hade kunnat få för 200 kr... Han visste att han gjorde fel, eftersom han var snabb med att erkänna det. Är man 17 så vet man skillnaden på rätt och fel. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|