FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag bor och driver mina verksamheter från Shanghai sedan ett par månader, ibland händer det att jag skulle behöva supporta kunder från deras egna datorer och system.
Jag letar därför efter ett bra fjärrstyrningsprogram som är lätt att applicera på klientsidan, som inte kräver allt för stora datorvana att få det rullande på andra sidan. Gärna fungera Windows-OS X men det är inget krav, och är det värt det att lägga lite pengar på en licens är jag öppen för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Den som har fungerat bäst för oss är teamviewer.com (Fick tipset genom WN). Man behöver inte installera programmet på någon av datorerna utan kör programet direkt från deras hemsida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag är mycket nöjd med det programmet och flera kollegor i branchen använder det med gott resultat, programmet är bra på så sätt att det tar sig automatiskt förbi alla möjliga bransväggar på ett enkelt sätt, inga knepiga inställningar! Jag har inte testat teamviewer.com så jag kan ej jämföra dem ännu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
- TeamViewer om det endast handlar om temporär tillgång till kund. (Ett ID och lösenord genereras vid uppstart av klienten - ingen installation krävs)
- Logmein om du behöver komma åt datorn oftare och utan att användaren behöver göra något aktivt för att du skall komma åt datorn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för utförliga tips, ska gå igenom dessa. Återkommer med lite review efter testkörning!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
med teamviewer kan man även skapa en "egen klient" att skicka till kunderna, med egen logga och text i. Har du inte betalversionen av teamviewer är dock fjärrstyrningarna begränsade till 5 minuter, men programmet är sjukt smidigt så det kanske är värt att köpa det om det används ofta.
http://teamviewer.com/sv/download/customdesign_5x.aspx |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
En fråga. Med Teamviewer kan man även låta en kund se din skärm så du kan visa tex en design, ritning etc. Finns det några andra program som är enklare än teamviewer som man kan göra det med? Gärna utan att kunden behöva installera något. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Rekomenderar även VNC. Finns flertalet distar, för de flesta behov. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet inte om vi pratar om varandra men om du kör "Full versionen" utan att installera den och kunden kör "Delta i en session" så behöver kunden bara ge dig ett ID + 4 siffrig kod och sen fungerar det utan tids begränsning (vad jag vet).
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|