FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har reggat några domäner via city network, men har aldrig gjort något med dem, förrän nu, och då hittar jag inte hur jag byter namnservrar.
Jag har följt instruktionerna i forumet, men när jag klickar på domännamnet kommer jag bara till själva domännamnet och inte till något ställe där jag kan redigera namnservrar... Börjar bli en aning frustrerad och känna mig som en riktig nybörjare nu.. :S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skönt att det löste sig! Hör gärna av dig direkt till supporten om du har frågor. Vi är öppna 7 dagar i veckan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Löste sig, hurdå?
Jag har också letat efter möjligheten att ändra namnservrar i kontrollpanelen, men den verkar inte finnas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hjälper inte http://support.citynetwork.se/index....barticleid=124 ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
"Domänadministration tillgänglig endast för .SE domäner." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Maila supporten med uppgifterna och be dem ändra manuellt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
.se får man ju även ett kontrollpanelskonto hos http://www.box.se/ där man kan ändra namnserver, övriga domän får man maila supporten och be dem ändra. De ska enligt uppgift lägga till funktionen för övriga domän. Annars kan man även peka om via <A> ip i den befintliga namnservern, men då ändra man inte namnservern utan skickar bara vidare till en ny namnserver där domänet ligger artificiellt. Detta kör jag med och funkar utmärkt, tycker faktiskt att det är en fördel, då jag kan peka om domänet till ett annat webbhotell om det webbhotellt skulle gå ner. Citynetwork "garanterar" ju 100% upptid, om de kan leverera det vet jag inte, har dock ännu inte upplevt att de gått ner de 2 månader jag hittills varit kund. Vi får se om ett år.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
I nuläget är det så att ni via City Network:s kontrollpanel kan administrera .se domäner fullt ut. När det gäller andra toppdomäner är det inte lika enkelt idag och ni kan alltså inte göra detta via kontrollpanelen. Det finns två alternativ antingen kontaktar ni City Network support eller kan ni logga in direkt på joker.com som är vår Registrar för generiska domännam.
Vi utvecklar just nu nästa version av vår kontrollpanel och då kommer denna funktion att finnas med. Kanske kommer den till och med tidigare då nästa kontrollpanel inte lanseras förrän hösten 2010. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag ser bara följande (Domänadministration tillgänglig endast för .SE domäner.!) (och det gäller endast .se) och under "DNS" ser man vilka NS som är satta, men kan inte ändra. Hade varit trevligt att kunna byta NS utan att kontakta support hela tiden. Nån som sitter på lösningen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||