FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Absolut, något har ju "gått dåligt" i processen. Inte minst för att 95% nog skulle anse att sajten är betydligt bättre på alla sätt numer numer.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Detta händer för många sidor, och framför allt webbkataloger som blir stora på den internationella marknaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
I Googles ungdom var PR mycket viktigt och man kunde klättra snabbt genom att köpa sig en PR6 länk. Idag är det inte så enkelt, relevans på länken bedöms t ex. En länk från en sida med hög PageRank kan alltså höja din PR utan att ge dig särskilt mycket bättre positioner för att den ses som irrelevant. Men, att säga att PageRank bara är ögongodis är direkt felaktigt. Det är en grov uppskattning av inlänkarnas värde. Inlänkarna i sin tur är den enskilt viktigaste faktorn för positionen. Ett så dramatiskt tapp i Pagerank är inte bara ovanligt utan också något som knappast händer naturligt, det låter som att du fått straff för till exempel länkförsäljning. Straffet innebär en minskning i synlig PR (det vi ser i toolbaren inte det värde Google använder) och ett minskat värde på dina utlänkar. Det blir inga förändringar i hur Google hanterar sitens positioner eftersom de räknar dessa på ett annat värde än det du ser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, min erfarenhet är att innehållet faktiskt är viktigare.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med jonny ovan, innehållet på en hemsida är viktigare än inlänkarna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Naturligtvis spelar innehållet också roll men att sitta och kontemplera om det är viktigare eller inte har ju inte så mycket att göra med diskussionen om huruvida PageRank gör till eller från, för jag antar att du inte menar att länkar inte har någon betydelse alls?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Tack även ni andra, då är det bättre att kämpa på innehållet än inlänkarna? Fast inlänkar kommer jag ändå jobba på fortfarande. Tack! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har två sajter med ganska lite innehåll (ungefär 7 sidor á 400 ord) som rankar mycket bra på de viktigaste sökorden mycket tack vare inlänkarna och deras länktext. På dessa sajter märks det tydligt att det huvudsakligen är inlänkarna som gör jobbet, inte innehållet. Självklart måste innehållet ha relevans med länktexterna, t.ex genom att den länkade texten återfinns på sidan. Men utan inlänkar (och länktexterna) hade sajten absolut inte legat på förstasidan. Pagerank har inte mycket med positionering att göra, där vinner man platser genom att ha länktexter som är relevanta för sökordet eller sökfrasen. Pagerank är helt enkelt en del av ekvationen, inte hela lösningen. Magnus500 är en person som jag vet är mycket kompetent vad gäller sökmotoroptimering. Jag skulle rekommendera alla att lyssna på hans åsikter. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|