FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad jag kunde räkna så var alltså omsättningen 5*1999 dvs ca 10 000 SEK+ 5*2500 dvs 12500 SEK totalt 22500 SEK.
TB borde ha blivit 5*(1999-1500) dvs 6*399 + 5*(2500-1700) dvs 5*800 summa summarum ca 2400+4000 dvs ca 6400 SEK. Var kommer de 500 000-1 000 000 SEK i omsättning från? När du säljer på Blocket som privatperson så säljer du väl utan moms? Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-02 klockan 23:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Från andra produkter inom området, som kostat från 18.000 kronor till 29.999 kronor i inköpspris.
Dessa köpte jag också in igenom min pappa när jag fick tillfrågningar av kunderna. Men sedan bad min pappa mig att gå vidare till ALMI då det gick bra för mig men ALMI nekade som sagt för att jag inte behövde ett lager hemma, utan mina kunder kunde vänta på leverans i upp mot 3 veckor. Det är service på hög nivå det.*ironi* Ja, det gjorde jag. Senast redigerad av StateCollapse den 2010-04-02 klockan 23:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Vi försöker ju analysera vad du gjorde för m,isstag och sen försöka ge en rekommendation utifrån våra erfarenheter hur du kan göra bättre vid nästa försök, det är väl därför du skrivert din fråga här i forumet förutsätter jag. Då är det viktigt att du ger oss siffror som stämmer så det går att göra en bedömning och analysera beloppen.
Jag försöker bena ut hur ekonomin såg ut men jag blir inte klok på hur det gick till.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Som jag sa. Allt är inte dåligt med ALMI. Den personen jag träffade var trevlig och ställde upp för mig men lovade kanske lite väl för mycket och han gjorde det muntligt. Därför var jag totalt handlingsförlamad eftersom jag inte hade det på papper, de som personen sa till mig. Citat:
Men jag ska försöka så gott jag kan. Jag köpte in en produkt av egna pengar. En produkt. Sålde den på blocket och gick i vinst med ungefär 700-900 kronor och då räknade jag bara in frakten i min vinst. Kontakade min pappa. Han hjälpte mig med ekonomi för att starta upp min hemsida som mer eller mindre såg ut som en rishög när den var färdig. Men det har inte med saken och göra. 10.000 kronor kostade sidan och det betalade jag som privatperson, ej igenom företaget. Lägg det på minnet ![]() Min pappa hjälpte mig sen med första beställningen från staterna. Jag kommer inte ihåg hur många produkter jag köpte in första gången. Allt från 5-10 produkter köpte jag. Med frakt gick dessa produkter på, styckpris och svenskar kronor, nästan 1.500 kronor. Jag sålde produkterna allt från 700-900 kronor billigare än mina konkurenter och räkna med att jag sålde mellan 5 och 10 produkter första gången. Jag köpte alltså in produkten för 1.500kr med frakt. Sålde den för mellan 2.200kronor till 2.400 kronor. Då tjänade jag allt mellan 700-900 kronor per produkt. När produkten var slut hade jag inga pengar kvar. Var tvungen att betala min leverantör plus att jag tog ut ytterst lite pengar för att täcka lite utgifter för min privata ekonomi. Fick sedan förfrågningar på andra produkter. Jag tog hem dessa igenom min pappa. Den dyraste tog jag hem för 29.999 kronor med frakt och sålde för nästan 39.999 kronor. Sålde ungefär 30 produkter av denna till större föreningar, då jag verksammade inom sportbranschen. Det tog sedan slut. Min pappa ville inte stötta mig längre, utan jag kunde gå till ALMI. Med andra ord hade jag dragit in allt mellan 3500-1,2 miljoner med de dyrare produkterna som också gick som smör. Sedan en del merchandise som gick för ungefär 15.000-20.000 kronor. Kaffemuggar, t-shirtar, tjocktröjor, kalender m.m. Nu ska jag i säng och har inte möjlighet att svara mer men återkommer imorgon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Det finns inga föreningar i Sverige (i synnerhet inte större föreningar då de har revisorer som kollar ekonomin) som köper prylar för 39 999 SEK från privatpersoner som inte kan prestera en faktura som dessutom saknar momsredovisning.... Det går inte att analysera så osäkra och tillyxade siffror... Kan du vara något mer precis i din presentation av siffrorna. Vad det var för produkter spelar ingen som helst roll för min del, men jag måste se mer precisa siffror om det över huvud taget ska gå att göra en analys. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|