FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
MikaelB, blogginlägget är borta. Så vad är syftet från din sida med en fortsatt diskussion?
Tar du konflikt med alla som du inte gillar på internet så kommer du inte att få en sekund över till att jobba, samtidigt som du riskerar att orsaka dig själv och andra stor skada. Som företagare kommer du att bli angripen och uthängd många gånger framöver. Är du en hygglig och ärlig kille så kommer det inte att hända särskilt ofta. Men är du trätgirig så kommer du aldrig att få en lugn stund. Släpp det och gå vidare. Ursäkter kan du kräva av företag som du är kund hos. Men kräver du ursäkter av konkurrenter så skapar du bara konflikter som i längden skadar dig själv. I det fallet så spelar det absolut ingen roll om en ursäkt hade varit befogad eller inte. Blanda inte in din personliga stolthet i affärer. Du kan som företagare aldrig kosta på dig att agera som man gör som privatperson. Det här är ett mycket uppriktigt råd och du kommer att ha stor glädje av det om du följer det. Dvs stå på dig när det är viktigt för din verksamhet att du får rätt. I sådana situationer ska du gå in för din sak till 100 %. Men tjafsa aldrig om småsaker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det där håller jag absolut inte med om. Samma principer som jag står för som privatperson står jag även för som företagare och det tycker jag alla bör göra. Jag skulle exempelvis aldrig i livet ta ett uppdrag från ett företag som nyligen dömts för uppenbart miljöbrott.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|