| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Jag skulle bli väldigt irriterad om ett konto blir avstängt efter en viss tid, speciellt om man inte har fått flera tydliga varningar i god tid. Vissa tjänster kanske man använder då och då med långa uppehåll mellan.
Speciellt för ett webbhotell tycker jag att 6 månader låter väldigt kort. Om allt fungerar och man inte har behov av att t.ex. lägga till en ny domän eller mailadress kanske man inte behöver logga in på flera år. Även om en tjänst är gratis tycker jag att man kan förvänta sig att få det man har blivit lovad. Angående telefonsupporten skulle det väl gå att lösa så att betalande kunder får knappa in sitt användarnummer och PIN-kod för att bli vidarekopplad till supporten. Om de inte har någon PIN-kod blir de upplysta om var de hittar PIN-koden om de är betalande kunder, och att de får använda supportforumet istället om de har gratiskonto. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Nykomling
|
Du kan ha 100% rätt i att de juridiskt sätt inte är kunder hos dig. Men det kvittar om de själva ser sig som kunder. Du kan kika på hur geocities gjorde när de stängde ner sin hosting. De sa typ "Uppgradera gärna, din hemsida stängs om ett år".
Jag tycker att du ska se dem med gratiskonton som potentiella betalande kunder och behandla dem väl. Men samtidigt sätta väldigt tydliga regler. Här är ett förslag till lösning: Inför reklam på gratiskonton och informera om detta. En annan lösning kan vara att begränsa trafikmängden. Om man överstiger x antal mb per månad, måste man uppgradera. Byt telefonnummer, och visa det nya telefonnumret bara för betalande kunder. Motivera gratiskunder att uppgradera till betalda konton * Ingen reklam * Telefonsupport * Upp till 10GB trafik (iaf mer än gratiskonton) Jag tror att problemet är att de själva ser sig som kunder hos dig. Tänk på Hotmail, Gmail och Facebook. Jag tror att man som användare ser sig som nån sorts kund. Om de hade börjat ta betalt så hade alla gått i taket. Och dina gratiskunder ser dig just nu som en sån tjänst. Hoppas du får några nya tankar om hur du kan göra med gratiskunderna. Lycka till! |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Nykomling
|
Jag kom på om du kan erbjuda enkla installationer av t.ex. Wordpress eller en hemsidegenerator på betalda konton så är det också en motivationsfaktor.
Pimpa dina betalda konton och begränsa gratiskonton, men stäng inte av dem på minst ett år. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Tack alla för givande input och framför allt tack till ConnyWesth för ännu ett excellent inlägg!
Hittade denna lilla artikeln: http://blogg.idg.se/bi/2009/02/20/cr...nd-egentligen/ Ger inte något bra svar men säger: "nuvarande och framtida potential" Citat:
Tack för tipset, det där har jag definitivt tänkt mycket på, och det är något som jag planerar börja med, färdiga konton med en blogg eller eshop osv Senast redigerad av Danielos den 2010-03-20 klockan 12:23 |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|