Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad är en kund och hur definierar man en kund?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-22, 10:03 #1
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Jo, men de problemen måste ju bero på er tekniska lösning eftersom det finns hur många hosters som helst som erbjuder plats att slänga upp gratishemsidor?

Du har ju rätt i att som företagare har du inga förpliktelser över huvud taget mot gratisanvändare, men som användare ser man nog inte på det sättet. Alla andra erbjuder ju saker gratis och de tar inte 75 kr betalt för att låsa upp gamla konton. Skulle google helt plötsligt börja ta betalt för gmail efter alla dessa år skulle jag bli fly förbannad och aldrig mer vilja ha med google att göra igen.
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 10:09 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne Visa inlägg
Jo, men de problemen måste ju bero på er tekniska lösning eftersom det finns hur många hosters som helst som erbjuder plats att slänga upp gratishemsidor?

Du har ju rätt i att som företagare har du inga förpliktelser över huvud taget mot gratisanvändare, men som användare ser man nog inte på det sättet. Alla andra erbjuder ju saker gratis och de tar inte 75 kr betalt för att låsa upp gamla konton. Skulle google helt plötsligt börja ta betalt för gmail efter alla dessa år skulle jag bli fly förbannad och aldrig mer vilja ha med google att göra igen.
Gratis hosting är knappast att jämföra med en sökmotor. De som blir förbannade och inte vill ha med en att göra mer för att de förlorar hela 75 kronor lär inte vara bra betalande kunder ändå så det kan nog kvitta. Bara att strunta i.
Oläst 2010-03-22, 17:28 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Vi har ju inte satt priset på 75kr bara för att vi inte har en teknisk lösning för att automatisera det hela, för det har vi, kontot låstes upp automatisk vid betalning, priset är ju satt efter en intäktsmodell, tillgång/efterfrågan styr ju priset.

Sen är det som tartareandesire säger, de som inte är intresserade av att betala det låga priset på 75kr så är det bästa för båda parter att kontot blir raderat, det är trots allt inte så många webbhotell idag som erbjuder reklamfria webbkonton med php-stöd som som inte har någon månadskostnad (Gäller visserligen bara konton skapade innan den 1 mars i år)

Vi driver webbhotellet som vilket annat webbhotell som helst, med de tekniker som är tillgängliga, så det handlar ju inte bara om vanliga enkla hemsidor, du kan ju inte jämföra med vad som helst, som tartareandesire säger. Du kan ju inte likställa webbtjänster eller tjänster på en webbsida med webbhotell eller hosting. Jag tror du tänker för mycket på tjänster som typ webs.com. Webs.com är ju inte ett riktigt webbhotell med ftp, php-stöd och där du kan skapa egna mysql databaser, email konton osv, osv. En annan sak är ju att backa upp ett webbutrymme är inte alls samma sak som att backa upp en massa mysql databassservrar.

Dessutom är det normala inte att spara gamla inaktiva konton för att en dag låsa upp dom mot betalning utan till 99% är det vanligaste att man raderar inaktiva gratiskonton.

Idag är ju inte ett EgenSajt konto gratis längre och därför raderas inte nya konton som har skapats förrän man säger upp avtalet, så detta med att ta betalt för gamla konton är ju något vi har gjort i en övergångsperiod.

Citat:
Skulle google helt plötsligt börja ta betalt för gmail efter alla dessa år skulle jag bli fly förbannad och aldrig mer vilja ha med google att göra igen.
Ta betalt, dom har ju inte ens en tillräckligt bra lösning för att ta emot nya konton, detta hände mig idag när jag ville skapa ett nytt konto:

Klickade på skapa konto:

och sedan kom det upp:

och klickar man vidare får man upp:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, för varken jag eller min familj har skapat ett gmail konto på några år nu, och det finns ju naturligtvis inte ett telefonnummer jag kan ringa nu och klaga eller fråga varför det inte fungerar....

Nä, man får vad man betalar för.

Senast redigerad av Danielos den 2010-03-23 klockan 08:16 Anledning: stavfel
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017