FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För alla nyfikna kommer här en fortsättning på historien. Det börjar med att jag får mail från AdFair på förmiddagen idag! WOHO tänkte jag, kanske en ursäkt och information
om när mina pengar skickas. Glädjen var dock kortvarig. AdFair ville istället att jag ska lägga in senaste annonsen för "Pengos 2010" på min hemsida. Jag passade på att svara på e-postmeddelandet (till Jonas Kjellander - Adfair Malmö): "Jaså det är detta brevet ni snickrat på, därför ni inte svarat mig i övrigt för er e-mail verkar ju onekligen fungera? Några minuter senare ringer Henrik från Danmark. WOW, här var det snabb respons. Äntligen en förklaring och information om min utbetalning! Eller njaa... Henrik går rakt på sak: Alternativ 1 Plocka bort allt dåligt du skrivit om AdFair på alla bloggar och hemsidor så kommer vi att betala. (Jo men vi lovar faktiskt att betala denna gången.) Alternativ 2 Vi kommer ringa våra advokater i Stockholm och stämma dig. (Jo men vi kommer faktiskt stämma dig för att du drivit trafik till oss som vi inte betalat för.) Jag valde, kanske lite otippat, att svara med Alternativ 3, som jag själv hittat på. Alternativ 3 Betala mig för det jag tjänat. Henrik verkade inte riktigt gilla mitt förslag och innan han la på luren påpekade han att han gärnade slösade lite pengar på att stämma mig som publisher... Börjar verkligheten komma ikapp AdFair? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dags att ranka etta-tvåa med denna tråden på Google! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Inte för att det riktigt har med saken att göra, men vet du om Adfair har fått betalt av annonsörerna för de intäkter de är skyldig dig? I så fall har ju annonsören godkänt trafiken, och då vore det konstigt att Adfair inte gör det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||