Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Inkasso - hur får man pengarna?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-10, 23:45 #1
edited edited är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 45
edited edited är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 45
problemet är ju att även om jag försöker själv, kommer kund inte att betala. Och att anlita en juriskt, det kostar asmycket. Äter upp själva värdet på fakturan kan man säga.

Kan man sälja fakturor som man vet kommer bli problem med?
edited är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-10, 23:50 #2
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
Citat:
Ursprungligen postat av edited Visa inlägg
problemet är ju att även om jag försöker själv, kommer kund inte att betala. Och att anlita en juriskt, det kostar asmycket. Äter upp själva värdet på fakturan kan man säga.

Kan man sälja fakturor som man vet kommer bli problem med?
Det kan man, men du får nog räkna med risigt betalt för dem. Frågan är väl egentligen lite hur situationen ser ut. Är det stora fakturor och kunden har tillgångar är det antagligen värt att lägga ler lite möda på att driva in pengarna genom KFM/tingsrätt.. har gäldenären inga tillgångar är ju tyvärr fordringarna ganska värdelösa. Men antagligen kan du alltid få ut något.
danneskjold är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-13, 15:40 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av edited Visa inlägg
problemet är ju att även om jag försöker själv, kommer kund inte att betala. Och att anlita en juriskt, det kostar asmycket. Äter upp själva värdet på fakturan kan man säga.

Kan man sälja fakturor som man vet kommer bli problem med?
Om du redan från början vet att kunden kommer att strula så ska du inet göra affär alls med den kunden. Eller kräva förskottsbetalning.

Om du befarar att en kund kommer att bli en besvärlig kund så finns inte så mycket attt välja på; Avstå!

Du måste oxo göra en prioritering; Lägg din tid på bra affärer och så lite tid som möjligt på de dåliga. Är det ett hopplöst fall så skriv av förlusten och gå vidare snarare än att hålla på att låta det äta upp din tid och energi.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017