Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dejtingsidornas omsättningar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-02, 18:55 #21
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Jon A Visa inlägg
som anställd får man dejta sjukt mycket, kan nog ses som en förmån
LOL! hehe...
För att lyckas inom den branchen måste man ha funnits ett tag (ha stor användarbas) samt lyckats få hjälp av någon Venture Capitalist alt. blivit uppköpt, ett bra exempel är Mötesplatsen som funnits sedan 2001 och som för inte länge sedan blivit uppköpta. Sedan med det nya kapitalet i ryggen satsar man allt på reklam och SEO, ett bra exempel där är E-kontakt som har 2 personer (har jag för mig) som heltid jobbar med SEO.

Senast redigerad av jayzee den 2010-03-02 klockan 18:58
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-02, 20:45 #22
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Oj! Härligt att ni bjuder upp till diskussion
Det som hela tiden slår mig det är att man skulle vara tidig, man skulle ha upptäckt det här de där åren just efter år 2000.. Och komma med något liknande, då hade man nog bott i något lyxhus i LA. nu.

Jaså, så de kodar om allting till php? Intressant. Undra om det blir en exakt klon eller om det blir ett ombygge?

Och vart får ni tag i alla nyheter om dejtingsidorna? Intresserad^^

Senast redigerad av Dakota den 2010-03-02 klockan 20:49
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-02, 21:01 #23
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Menox Visa inlägg
Oj! Härligt att ni bjuder upp till diskussion
Det som hela tiden slår mig det är att man skulle vara tidig, man skulle ha upptäckt det här de där åren just efter år 2000.. Och komma med något liknande, då hade man nog bott i något lyxhus i LA. nu.
Tror nog att ägarna kan göra det den dagen dom väljer att sälja bolaget. Redan nu tror jag varken du eller jag har råd att betala deras tandpetare.

Verkar vara ett jävla schysst arbete att sitta på supporten där och tjäna pengar på att svara på frågor. Lättförtjänta pengar med andra ord.

Ungefär som att sitta på Bodycontact supportavdelningen, ta ut 15-16 tusen efter skatt för att svara på frågor

Citat:
Jaså, så de kodar om allting till php? Intressant. Undra om det blir en exakt klon eller om det blir ett ombygge?
Tror jag skrev det i den här tråden, annars kan jag ta det igen.

När jag besökte deras sida för någon vecka sen eller längre tillbaka så hade dom bytt till en väldigt fräsch design, en lite mer ljusare färg men fortfarande rosa. När jag var tillbaka, 5-10 minuter senare var den gamla designen tillbaka igen.

Och när det gäller PHP så står det under "lediga jobb" och "Erfaren PHP-utvecklare" att dom ska koda om från klassisk ASP till PHP under den närmaste tiden.

Man undrar ju vad utvecklarna gör när den franska sajten är färdig och när all kod är omskriven. Kan väl inte finnas mycket och göra? Sitta och titta på koden dag ut och dag in för att hitta småbuggar. Sedan leka lite i Photoshop och så.

Eller ska dom öppna sajter i andra länder, i hela Europa kanske där marknaden finns för nätdejting?

Citat:
Och vart får ni tag i alla nyheter om dejtingsidorna? Intresserad^^
Vilka nyheter syftar du på? Att dom ska från ASP till PHP? Att dom ska öppna en sajt på den franska marknaden?
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-02, 21:08 #24
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Jag syftade på både omkodningen samt expansionen, men jag såg nu allting på deras hemsida
Men som jag förstår det så tror ni att det är dyrt för dem? På vilket sätt? De tjänar ju hur mycket som helst och bör verkligen inte behöva bränna upp allt på serverkostnader osv.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-03, 00:02 #25
Banned

Banned

Citat:
Men som jag förstår det så tror ni att det är dyrt för dem? På vilket sätt? De tjänar ju hur mycket som helst och bör verkligen inte behöva bränna upp allt på serverkostnader osv.
Ingenting är dyrt för e-kontakt. Ägarna sitter som du säger i en lyxvilla i Los Angeles där dom har sin bas och därifrån styr dom arbetarna i Norrköping.

Nu ska vi inte vara dumma, utan istället tänka "kul att dom tjänar så förbannat mycket pengar och att dom kan ha ordentliga företagsfester utan att tänka på notan".
Oläst 2010-03-03, 00:35 #26
chilis chilis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
chilis chilis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Ingenting är dyrt för e-kontakt. Ägarna sitter som du säger i en lyxvilla i Los Angeles där dom har sin bas och därifrån styr dom arbetarna i Norrköping.

Nu ska vi inte vara dumma, utan istället tänka "kul att dom tjänar så förbannat mycket pengar och att dom kan ha ordentliga företagsfester utan att tänka på notan".
Jag tycker inte att man ska tjafsa på detta forum och alla ska få komma till tals men du StateCollapse tar priset. Å du gör det med råge.

Du skriver så pass orelevanta inlägg att jag faktiskt tappar hakan. Du verkar helt besatt av porrcommunitys och dejtingsidor och tror att det är någon slags drömvärld där man tankar cash och sedan bränner det på företagsfester. Vad exakt tycker du att ditt inlägg ovan som jag citerat tillför till WN? Kunskap, logiskt tänkande eller erfarenhet? Kan du svara ja på en av dom tycker jag du ska fortsätta med dessa inlägg. Annars tycker jag du ska vara mer restriktiv i ditt kommenterade.

Nu blir mitt inlägg lika orelevant men jag kan bara inte hålla mig.
chilis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-03, 10:13 #27
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av chilis Visa inlägg
Du skriver så pass orelevanta inlägg att jag faktiskt tappar hakan. Du verkar helt besatt av porrcommunitys och dejtingsidor och tror att det är någon slags drömvärld där man tankar cash och sedan bränner det på företagsfester. Vad exakt tycker du att ditt inlägg ovan som jag citerat tillför till WN? Kunskap, logiskt tänkande eller erfarenhet? Kan du svara ja på en av dom tycker jag du ska fortsätta med dessa inlägg. Annars tycker jag du ska vara mer restriktiv i ditt kommenterade.
Och mitt svar till dig innehåller lika mycket skit som ditt svar.

Mitt inlägg som du citerade innehöll humor och ironi. Självklart förstår jag att verkligheten inte ser ut så där.
Oläst 2010-03-03, 13:09 #28
yadis yadis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
yadis yadis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Jag drog igång en dejtingsite typ år 2000. Var väl uppe i 6500 medlemmar som mest.
Hade inga pengar i ryggen. Hade ett helvete att få medlemmar att betala, för det fanns många gratissiter då för dejting. Sen kom mötesplatsen och dess likar och pumpade ut reklam och sen var man körd. Kuriosa är att till slut köpte e-kontakt domänen av mig, för en spottstyver, och skickade vidare alla som gick till min site till sin egen.

Jag tror dom började med färdigskriven site som dom köpte(http://www.aspnetdating.com/), men kan ha fel.

Senast redigerad av yadis den 2010-03-03 klockan 13:11
yadis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-03, 13:36 #29
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av yadis Visa inlägg
Jag tror dom började med färdigskriven site som dom köpte(http://www.aspnetdating.com/), men kan ha fel.
Därför dom ska skriva om koden till PHP kanske? Bara en gissning.

Undra varför dom ska skriva om koden till PHP!?? Lättare att utveckla med tiden och hitta utvecklare för PHP i framtiden kanske? Någon som har en gissning?
Oläst 2010-03-03, 14:21 #30
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av addiction1 Visa inlägg
Tror nästan att dom hade tjänat mer pengar på att öppna upp det mer (ev. gratis), eller till ett mycket billigare pris. Sjuka priser, men tydligen betalar folk, men jag tror också dom förlorar många användare på det sättet.

Kolla på plentyoffish.com

Det tror jag INTE.

Är ganska säker på att match.com och alla andra tjänar mer pengar än plentyoffish.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017