FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Den största delen av ökningen av CO2 kommer från förbränning av fossila bränslen, varje kg kol som vi förbränner släpper ut ca 3,7kg CO2.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
CO2 är dock långt ifrån den enda växthusgasen. Vår köttkonsumtion är också ett stort problem (jag är tyvärr inte vegetarian), på mer än ett sätt.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Som tartareandesire skrev, CO2 är bara en liten del av växthusgaserna (ca 3.6% har jag för mig). Människans inverkan, avseenden CO2, på de totala växthusgaserna ligger på ca 0.117%. (notera att jag vägrar hänvisa till källor, precis som du) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag kan återkomma med källhänvisning om ett par dagar om du vill ha, det mesta är från universitetskurser vid SLU, men jag har bara ett par pärmar här med bilder/anteckningar här men kan kolla upp källhänvisningar i början av nästa vecka då jag kommar att ha tillgång till resten av kursmaterialet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Om CO2-halten styr temperaturen tycker jag det är konstigt att CO2-halten följer temperaturkurvan med en fördröjning. http://joannenova.com.au/global-warming/ice-core-graph/ (längst ner) Jag säger inte att CO2-halten inte alls påverkar klimatet, men det är inte den som styr det. Detta är min övertygelse efter att (kritiskt) ha granskat det material jag kommit över. Men men, jag är inte speciellt intresserad då jag anser detta politiska spektakel vara över. Du kan skippa källhänvisningarna för min skull, men någon annan kanske är intresserad. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|