FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ingen global uppvärmning sedan 1995: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...organised.html
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu är det tydligen inne att såga den globala uppvärmningens existens..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker att det är härligt att det äntligen är en riktig vinter. Massor av snö som lyser upp vintermörkret och inget slask. Man får bara se till att klä sig rätt när man går ut.
Nackdelen är att det går åt mer energi till uppvärmning och att Stockholm har problem med att göra sig av med bortplogad snö. Om man fick välja skulle det annars vara trevligt med -3 grader och snö från 1 december till 31 januari, och sedan 25 grader resten av året. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det är väl inget fel med att folk börjar ifrågasätta de lögner som spridits de senaste åren. Börjar man rota lite i skiten så märker man snart att det inte finns något som visar på att det är människan som är orsaken till de klimatförändringar man lyckats observera. Detta rotandet borde gjorts av journalister, men eftersom det tidigt bildades ett konsensus bland dem får inte den grävande journalistiken något utrymme. Det är ett under att IPCC-skandalerna ens nämnts i media. Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-02-18 klockan 04:00 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sjalv tycker jag det ar mest korkat att ignorera vad den absoluta majoriteten av forskarna inom amnet ar ense om. Sadan ar faktiskt situationen. Att ALLA inte haller med om detta ar ocksa sant. Men det galler mycket vetenskap. Det finns fortfarande de som anser att lunginflammation botas bast med homeopati och handpalaggning osv. Ett rimligt satt att forhalla sig till det hela ar val att gora nagon sorts risk- och konsekvensanalys. Om man hor till de som ar 100% sakra pa att alla dessa forskare har fel sa ar det val ratt att gora ingenting. Tror man dock att chansen ar bara 10% att de har ratt sa borde det i min mening ANDA vara ratt att gora nagot da konsekvenserna ar sa stora. Sen kan jag ju tillagga en personlig uppfattning att de som ar 100% sakra pa att de har ratt i denna fraga ar idioter.. ![]() Senast redigerad av Isak den 2010-02-18 klockan 04:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet med att inte ta miljöhotet på allvar, bara för att den globala uppvärmningen troligtvis inte kan påverkas, är att vi bildligt talat skiter oss själva i munnen. Ingen trevlig bild.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är jättehärligt med ett par dagar med -15 grader, och visst är det trevligt med en vit jul (inte nödvändigtvis alkoholfri, utan med snö), men nu har det i två månader varit alldeles för kallt. -3 grader och solsken är bra väder att åka skidor i, det här är för kallt. Jag förbannar mina förfäder som var tvugna att bege sig norrut från Belgien för att jobba inom stål-industrin i Sverige. Hade dom inte kunnat söka sig söderut istället? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det finns ganska tydliga samband mellan CO2 halten och temperaturen. Och det är ganska klarlagt att det är vi som står för den största ökningen av CO2.
Men med tanke på att det fortfarande är många, speciellt i USA, som tror att gud skapade jorden som det beskrivs i bibeln är det inte så konstigt att många inte tror på vetenskapliga undersökningar.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det är inte ökad halt av CO2 som höjer temperaturen, det är ökad temperatur som höjer CO2-halten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
vco-systems, det är väl tyvärr lite av den inställningen många har i Sverige och andra delar av Europa också, bara det att religionen här ersatts av en inbillad personlig övertygelse (här är ju individen Gud istället) som går ut på att försvara sitt eget beteende in absurdum.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-02-18 klockan 12:28 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|