FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Men eftersom muntliga avtal inte kan bevisas blir det väl ändå ord mot ord om han skulle dra det så långt? Sent rent juridiskt kommer han väl ingenstans med det?
Och, behöver vi säga upp honom skriftligt? Senast redigerad av Adestro den 2010-02-17 klockan 22:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Visst finns det ett hyresavtal, bara att det i detta fallet är ett muntligt sådant. Eftersom han verkar hyra direkt från fastighetsägaren är det väl ett förstahandskonrakt. Om han bott i lägenheten längre än tre månader måste avtalet sägas upp skriftligt (Jordabalken, 12 kap., 8 §), och det bör troligen anges en orsak. Det är i alla fall så jag tolkar lagen men du bör kanske läsa den själv tillsammans med en jurist. Senast redigerad av emilv den 2010-02-18 klockan 04:15 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
När jag läste på annan ort så hyrde jag ut min lägenhet i andra hand, vi skrev inget kontrakt eller kontaktade hyresvärden för godkännande. Han sket sen helt i att betala hyra och gjorde sig oanträffbar. Jag ringde då polisen o frågade vad jag hade för rättigheter. Dom berättade att jag inte ens fick gå in i min egen lägenhet förrän han lämnade den åter till mig:/ Löste sig till slut men var en nyttig (och dyr) läxa. Så kolla upp juridiken är mitt tips.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|