FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej! Har aktiverat escrow/adm på samtliga domäner som såldes nu, det var en del manuellt arbete så det dröjde något. Hör av er om något skulle vara fel. Det såldes totalt 72 st av de 217 donerade. Kommer att uppdatera informationssidan sedan med slutpris för respektive domän, får återkomma om det samt totalsumman, men det ser rätt skapligt ut! De som köpt kommer även få kvitto för underlag till bokföringen, ska bara kolla detta med skatteverket först så att det blir rätt eftersom domänerna är donerade.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag sov också, så även jag missade slutet.
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det var lite fel tid tycker jag. Hade dom avslutats nu ikväll så tror jag säkert det hade blivit mer pengar "donerade".
![]() En del av försäljningarna går att se på första sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Administratör
|
Bra jobbat missdomain! Var enda öre behövs!
Har själv varit i Haiti och hatar landet och befolkningen så all föränding är positiv! Donerade själv en för mej stor summa pengar så människor som lever i detta helvete skulle få hjälp. Det var ett helvete och fientligt innan jordbävningen så då kan ni tänka hur det är nu.
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack Thomas! Men det är Peter Forsman som ska ha all credd för detta, hans idé och det hade inte fått sådan uppmärksamhet utan honom! Och tack till Fredrik Näs på Domainz och alla andra som donerat massa domäner.
Synd att så många WN:are verkar sova mitt på dagarna bara ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Administratör
|
Det var ändå en ganska rimlig summa pengar ni lyckades samla ihop tycker jag! Det har ju rapporterats 43 000 SEK!!!! i tråden och jag har sett domänlistan!
Och extra tack till välgöraren som la in en 2 letter .se säger nog Haiti's befolkning! Fredrik Wide go! en sann välgörare!
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Thomas, ja 43 000 hade inte varit illa, men summan är betydligt högre vad jag har hört
![]() Jag tycker genomförandet av Peter & Björn har varit helt exemplariskt! Det har varit ett nöje att delta på alla sätt man kunde. Jag hoppas också att det slutliga resultatet ska få tyst på surkoppar som dessa som helt tydligen misslyckas på alla vis att se det positiva i att hjälpa andra: http://www.internetdagarna.se/track/...i-aid#comments För mig är det helt oförklarligt att någon kan hänga upp sig på dessa länkar, speciellt när det var fritt fram för vem som helst att donera en domän eller flera. Jag vill också ge beröm till IIS som sponsrar detta med att donera 80kr till Unicef för de 100 första domänerna som blev donerade till auktionen. Detta bidrar med ytterligare 8000kr till ändamålet. Även Nic.NU har bidragit genom att sloppa transfer kostnaderna på de annars så dyra .nu domänerna. Vänligen, Fredrik Näs |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jo, att det slutade mitt på dagen var inte särskilt lyckat. Vad händer med domänerna som inte blev sålda?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
|
Även jag ligger väljer att ligga lågt med exakt slutsumma innan jag fått klartecken av Björn, men kan nog hålla med Fredrik om att det är ett betydligt större belopp än 43K som kommer att doneras till Haiti (genom UNICEF).
Och för egen del var det skoj att se att 14 av mina 15 donerade domäner fick bud på sig, och räknar jag inte helt fel så stod bara de 14 för ca 43K Men nu återstår ju också att se om alla budgivare är man och kvinna för sina bud. ---------- Kommentar om de domäner som inte fick något bud på sig: Dessa domäner är donerade för den genomförda auktionen, samma sak gäller ju Nunames generösa erbjudande om att ägarbytesavgiften inte skulle omfatta nu-domäner i auktionen. För de resterande så är det alltså inte så lätt att lova ett nytt race eller liknande, eftersom såväl donatorer, Nunames mfl behöver tillfrågas hur de vill göra innan ett sådant event överhuvudtaget skulle kunna vara möjligt igen - och framförallt är det upp till MissDomain. ---------- Sen vill jag avdramatisera min egen medverkan; visst fick jag idén om det här, men den som dragit det största lasset är naturligtvis Björn på MissDomain (så försök inte ducka undan..!). Och det är sååå kul att se att ett sånt här initiativ går att göra och att det lett till ett mycket stort antal RT på twitter, blogginlägg, artiklar och uppmärksamhet på domainnamenews.com, domaining.com dnjournal.com, realtid.se, nunames.nu, internetdagarna.se, blogg.loopia.se, blog.citynetwork.se, internet.se, webbhotell.se(Crystone), jonnyelofsson.se, blogg.tkj.se, seo-forum.se, holding.nu med många flera - TACK! Sist för den som sov klockan 13 och missade att lägga proxybud etc. men som känner att han/hon vill dra ett litet strå till stacken - om inte genom ett bud, men kanske genom en mindre donation, så finns möjligheten att SMS:a eller donera en liten slant genom http://www.unicef.se/egna-insamlingar/domains - där det även kommer att gå att se det totala beloppet som donerats. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|