FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du kan väl läsa på lite själv: http://www.judicial.gov.gh/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Du har inte ställts inför rätta i Ghana hör jag... Testa det och återkom sen!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Medlem
|
Och så är de igång igen. Sajten iloveikea.se förlorade sin ATF, och det gav IKEA och dess advokater blodad tand.
Jag driver blikea.com och har nu blivit kontaktad av deras jurister från Belgien. De vill ha mina domännamn (blikea.se / blikea.com) innan januari månads utgång. Och jag ser att fler aktörer inom samma nisch fått samma påhälsning och de kräver även dessa att lämna ifrån sig domännamnen. De verkar inte se något positivt med att folk handlar IKEA-möbler i begagnad form. Trist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tänkte blogga om detta. Vilka fler har fått påhälsning? Länk?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att de hellre vill att folk köper nya möbler är kanske inte så konstigt?
![]() Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-01-21 klockan 13:56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Japp annars skulle jag inte uttrycka mig så. Minns det som igår.
Det var en fuktig afrikansk morgon, jag stegade ut från min bajshydda på väg till den lokala matbutiken... det var söndag så jag skulle festa till det med pannkakor och sylt! Väl i matbutiken så möttes jag av en fruktansvärt tom mjölkdisk. Mjölken var alltså slut, det fanns ingen mjölk alls och jag kände hur jag började svettas i pannan. Ingen sån där trevlig svett man får när man är ute och springer utan svett som smakar blod och avföring. Jag försökte kontrollera mig men kände att nu kommer det ett raseriutbrott och mycket väl... jag sparkade till mjölkdisken lite grann! Polisen kom och jag ställdes sedan inför rätta för vandalism och onormalt svett. Jag friades dock på alla punkter pga att jag mutade domaren, men det var en jävla pärs att vara häktad och så vidare... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag startade en sajt för begagnade möbler som heter iLikeATF.se (som innehåller bokstäverna IKEA) och så finns det IKEA-möbler där så vill de ha den domänen. De har köpt alla bokstäver I, K, E, A som finns, oavsett hur man uttalar namnet?
Tror ni det finns en risk att sajten B like a.com blandas ihop med jätten IKEA så man tror det är IKEA som ligger bakom? I sådana fall så skall jag genast lämna ifrån mig domänen, det lovar jag ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hoppas du håller oss uppdaterade om vad som händer, detta ämnet är så fruktansvärt intressant. Senast redigerad av Blomsterpassion den 2010-01-22 klockan 10:22 Anledning: förtydligande |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
findus.com var ju i blåsvädret för längesedan. find us tyckte ägarna, findus tyckte matföretaget.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|