FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
OM jag inte missminner mig så är väl Lunarstorm onlineräknare snarare "aktiva senaste timmen". Eftersom sidan laddar om en och håller liv i sessionen så blir man inte utloggad automatiskt.
Vi lär väl snart se en annons på blocket från Lunarworks där dom vill sälja av begagnade servers... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är oerhört svårt att driva sidor utan innehåll såsom Lunarstorm i det långa loppet.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det har väl kanske också att göra med att det ofta är riskkapitalbolag som står bakom och de är givetvis bara intresserade av en rejäl vinst. Funkar inte projektet drar de sig ur och säljer om möjligheten finns.
Vad gäller forum så är det ju inte konstigare att man försöker fylla ett sådant med innehåll i början än vilken annan sida som helst.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-01-26 klockan 19:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Forum fungerar normalt sett bara som komplement till en riktig sajt. Det finns givetvis undantag men det kräver både tanke och arbete. Inget är givetvis omöjligt.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
vet inte om någon har sagt detta redan men varför säljer dom inte? istället för att lägga ner, dom borde väl kunna klämma ut lite pengar eller missar jag något?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Marknadsföring kallas det!!!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Har också funderat över det här med försäljning. Varför man inte "pressar" ur de sista smålantarna ur siten. Tror att det kan vara så enkelt att man ser det som potentiellt dyrare för koncernen att sälja än att lägga ner.
Men jag hade ju inte tackat nej till att ta över skiten. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Man vill kapitalisera på e-postadresserna och vill inte att de ska bygga användarbas på någon annan sajt. Om du inte kan lyckas själv så kan du alltid försvåra för de som lyckas bättre än du.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad skulle ni värdera nuvarande playahead till? vad skulle vara värt att betala för det?
Dvs, site, databas, mjukvara, hårdvara samt varumärke. Senast redigerad av Salzburger den 2010-02-08 klockan 11:42 Anledning: glömska |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|