Citat:
Ursprungligen postat av fooztr
Jag har inte påstått att vBulletin är open-source.
|
Om man läser ditt inlägg igen:
Citat:
Ursprungligen postat av fooztr
Använd inte någon open-source forum som finns att ladda ner, jag själv tycker det ser så oseriöst ut, eller med andra ord, fattigt.
|
Så tror jag att han uppfattade det som att vBulletin är open-source då jag har köpt det.
Däremot håller jag absolut med dig. Varken PunBB eller PhpBB är något att hänga i julgranen. Det finns en funktion som jag saknar i båda dessa forum till exempel "Soft delete", att kunna radera inlägg/tråd men fortfarande kunna se det som administratör och moderator.
Jag har kört både PunBB och PhpBB och om snabbt ska överlägga det så är PhpBB bättre. Jag hade ett helvete med att få in moderatorer i kategorier, få dessa att synas som till exempel "Nyheter om xx" modereras av Kalle. Istället stod det admin på alla kategorier, att det modereras av admin. Detta bråkade jag med i cirka två månader och sedan la jag ner skiten och körde med vBulletin.
Men som jag sa tidigare, jag ska inte byta forum-leverantör eller hur man säger utan jag ska fortsätta med vBulletin men nedgradera med till en tidigare version, alltså 3.8.4 då jag har arbetat mer med den och kan ändra style lättare eftersom i 4.0 så har all style flyttats till SyleVars och nu är jag totalt handlingsförlamad när det är så. Därför vill jag gå in i "Huvudsaklig CSS" som det heter när man är inne i administrationspanelen och klickar på "Stilar och mallar".