FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Adenko MALMÖ Ahltorpmedia AB LIMHAMN Attraction AB MALMÖ Basilicon AB MALMÖ Beach Information AB MALMÖ Bronsonid AB MALMÖ Bysted AB MALMÖ Cadwalk Media AB MALMÖ Dockside Reklambyrå AB MALMÖ Dynamic dog AB MALMÖ Elysium AB MALMÖ Eminent Communications Sweden AB MALMÖ First Flight Communication Agency AB MALMÖ Good Old AB MALMÖ Grafikhuset Reklambyrå E Thorsson HB BUNKEFLOSTRAND Have-a-Dialogue i Malmö AB MALMÖ ID kommunikation AB MALMÖ Idéfolket MALMÖ Inka Interactive ek för MALMÖ Komplott KB MALMÖ Nordisk Media Utveckling AB MALMÖ Reach Communications AB MALMÖ Score It HB MALMÖ Studio Munin HB MALMÖ Style-IT Media MALMÖ The Concept Factory AB MALMÖ Tibet Server AB MALMÖ TigerTag AB LIMHAMN W Just W AB MALMÖ Wahlgren & Hansson Reklambyrå AB MALMÖ Webzoo AB MALMÖ I hela skåne län finns det 80 företag: Adenko MALMÖ Advis LANDSKRONA Ahltorpmedia AB LIMHAMN Albatross Arbetsmiljö AB VIKEN Allguna Design HELSINGBORG Ambro Media & Design AB LUND Annonsbyrån Pennan AB LUND Ardere KRISTIANSTAD Arkivbild Reklam & Design i Ystad AB YSTAD Attraction AB MALMÖ Basilicon AB MALMÖ Beach Information AB MALMÖ Bengt Thorn Reklambyrå AB HELSINGBORG Bronsonid AB MALMÖ Bysted AB MALMÖ Cadwalk Media AB MALMÖ Dockside Reklambyrå AB MALMÖ Dynamic dog AB MALMÖ Ekros & Hultberg AB HELSINGBORG Elysium AB MALMÖ Eminent Communications Sweden AB MALMÖ First Flight Communication Agency AB MALMÖ Flexir FLYINGE Fridas Grafiska Österlen BRANTEVIK Genberg & Co AB SIMRISHAMN Gerber Design LUND Good Old AB MALMÖ Grafikhuset Reklambyrå E Thorsson HB BUNKEFLOSTRAND Graphoteket AB HÄSSLEHOLM HB Kollor Designbyrå HELSINGBORG Hansson & Zander Reklamproduktion AB LANDSKRONA Have-a-Dialogue i Malmö AB MALMÖ Helen Thoresen ÖRKELLJUNGA Helikopter Digital Media i Eslöv AB HÖÖR Helsinkifrostbites AB YSTAD ID kommunikation AB MALMÖ Idéfolket MALMÖ Igdlo AB LUND Inka Interactive ek för MALMÖ Inmedit AB KLIPPAN It Kroonan KRISTIANSTAD Kalbynet AB OSBY Klingstedt & Co Reklambyrå AB KRISTIANSTAD Kommunikationsbyrån Berge i Lund AB LUND Komplott KB MALMÖ Lotta Ölund Marknadsföring AB HELSINGBORG Lönegård & Co AB LUND Munkawebb SIMRISHAMN Nebulosa Grafisk Produktion HELSINGBORG Nordisk Media Utveckling AB MALMÖ Novajja AB RYDEBÄCK Ordspråk Lotta Solding SIMRISHAMN Plucera AB ÄNGELHOLM Prologic Data LUND Q Idé & Design AB HÖLLVIKEN Qtrix HB LÖDDEKÖPINGE Quid KRISTIANSTAD Rabe Se AB BORRBY Reach Communications AB MALMÖ Reklambyrån L Grubbström AB HÖÖR Rolf Thor TRELLEBORG Score It HB MALMÖ Scratch i Helsingborg AB HELSINGBORG Serverloft KB HELSINGBORG Studio Munin HB MALMÖ Style-IT Media MALMÖ Söner & Co Reklambyrå AB SKANÖR T & T Information AB KRISTIANSTAD TNM Web & Design i Ängelholm AB ÄNGELHOLM TR Textoform JONSTORP The Concept Factory AB MALMÖ This Zentury AB FALSTERBO Tibet Server AB MALMÖ TigerTag AB LIMHAMN W Just W AB MALMÖ Wahlgren & Hansson Reklambyrå AB MALMÖ Weboform MÖRARP Webzoo AB MALMÖ Wipp Multimedia AB DÖSJEBRO Yaform LUND Senast redigerad av Conny Westh den 2010-01-11 klockan 09:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Bumpar den här tråden då jag behöver lite hjälp.
Min kompis är igång och skapar en design till mitt företag som jag ska återuppta inom kort. Han ska även programmera och lägga in en prestashop plus betallösningar. Med andra ord, en komplett e-handelsida. Saken är den är att han inte vill ha betalt för arbetet. Jag har erbjudit honom pengar, några bärs på krogen eller en middag. Lite sånt. Men han vill inte denna gång som tidigare för då kändes det fel efteråt sa han. Han tycker det känns fel att ta betalt av en god vän. Nu har jag dåligt samvete av allt detta eftersom jag vill göra rätt för mig och betala honom. Det jag får till svar är "Jag vill inte ha betalt i någon form, det känns konstigt att ta betalt av en så nära vän" och jag vill som sagt ändå betala honom. Vare sig det är 1kr eller 10.000kr men han vill inte. Nu frågar jag er andra. Ni som har byggt hemsidor åt kompisar, får ni dåligt samvete av att be om betalning från er kompis eller är det normalt? Behöver tips och idéer kring hur jag ska göra med detta. Självklart vill jag betala som sagt eller bjuda honom på en middag, hockeymatch eller vad som helst men på något sätt vill jag göra rätt för mig. Senast redigerad av StateCollapse den 2010-03-30 klockan 18:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror det snarare är så att han inte vill ta betalt av en vän för att han helt enkelt inte vill ha det klart så det känns som ni ligger på noll. "Göra rätt för sig" betyder ju just det, att det är avklarat. Nu har han helt enkelt gjort det här för dig, så gör du något för honom sen. Om en vecka eller tre år spelar ingen roll. Insåg det för någon vecka sen, jag har en nära vän som jag hjälpt med sånt här ofta och ibland muttrat lite och känt mig utnyttjad. Men sen krisade det för mig med annat för någon vecka sen och hon kastade sig i bilen och åkte genom halva landet till mig direkt.
Så det där med betalning beror nog på hur nära vänner ni är och en symbolisk summa kan bli väldigt fel. Såna här saker är som att säga att ni kommer finnas för varandra i framtiden och en sådan känsla är värd mer än pengar. Däremot så är det ju din tur att bjuda på pizza när han håller på med sånt åt dig, men säg inte att det är som "betalning" utan bara att det faktiskt är din tur. Hm, nu lät jag som en psykolog-student.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror det snarare är så att han inte vill ta betalt av en vän för att han helt enkelt inte vill ha det klart så det känns som ni ligger på noll. "Göra rätt för sig" betyder ju just det, att det är avklarat. Nu har han helt enkelt gjort det här för dig, så gör du något för honom sen. Om en vecka eller tre år spelar ingen roll. Insåg det för någon vecka sen, jag har en nära vän som jag hjälpt med sånt här ofta och ibland muttrat lite och känt mig utnyttjad. Men sen krisade det för mig med annat för någon vecka sen och hon kastade sig i bilen och åkte genom halva landet till mig direkt.
Så det där med betalning beror nog på hur nära vänner ni är och en symbolisk summa kan bli väldigt fel. Såna här saker är som att säga att ni kommer finnas för varandra i framtiden och en sådan känsla är värd mer än pengar. Däremot så är det ju din tur att bjuda på pizza när han håller på med sånt åt dig, men säg inte att det är som "betalning" utan bara att det faktiskt är din tur. Hm, nu lät jag som en psykolog-student.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|