Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Skälig ersättning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-06, 11:22 #1
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Tjänster och gentjänster... I vissa fall fungerar det bättre med debitering och så kan man köpa gentjänsten istället. Jag har slavat som fan med en tjänst och fått sämsta tänkbara kvalitet på överenskommen gentjänst. Det hela beror ju på omfattning och vem som ska göra vad.

Kompispris kan man också vända på. Om du är min kompis så är det klart att du vill betala ordentligt för mitt arbete så jag har råd att köpa mat, betala hyra etc, eller?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-07, 14:00 #2
najjie najjie är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
najjie najjie är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Kompispris kan man också vända på. Om du är min kompis så är det klart att du vill betala ordentligt för mitt arbete så jag har råd att köpa mat, betala hyra etc, eller?
Jo, men en kompis kanske är lite smidigare att ha att göra med. Ibland behöver man pengar, ibland något helt annat.

Vill du ha fönsterna i din lägenhet putsade som gentjänst så är det mycket enklare att göra direkt. Staten ska ha sin del av både din och städerskans inkomst och helt plötsligt så får du jobba väldigt många timmar för att få en timmas fönsterputsning.

Om det är en kompis man litar på vill säga, men annars är det ingen kompis alls.
najjie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-07, 16:04 #3
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av najjie Visa inlägg
Staten ska ha sin del av både din och städerskans inkomst och helt plötsligt så får du jobba väldigt många timmar för att få en timmas fönsterputsning.

Om det är en kompis man litar på vill säga, men annars är det ingen kompis alls.
Staten vill minsann ha sin del även om man byter tjänster... Sen att många slarvar med bokföringen är ju en annan sak.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017