| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Som lagstiftaren ser det är det ett tillgängligörande att du lägger upp länkar till material som ligger någon annanstans. Men det verkar inte vara problemet här, eftersom materialet du tillgängligör är lagligt och sidägaren som du länkar till inte äger materialet själv eller har exklusiv rätt att distribuera det.
Nu råder jag dig till att kontakta en kvalificerad kompetens inom immaterialrätt. Jag kan inte hjälpa dig längre än så här. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Enligt mig, för att åter-distribuera verk, måste man väl inneha verket själv. Dessutom använder du nu order 'tillgängliggöra'. Menade du verkligen ordet 'tillgängliggöra' (i så fall, varför nämner du det, då vi pratar om åter-distribution) eller menade du åter-distribution? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
Man kan knappast indexera Eniro och Hitta.se (som för dem tagit år att bygga upp) på en kvart för att skapa en webbsida som heter Superdupertelefonkatalogen.se och tro att man kan komma undan med det. Dessutom skulle TS program leda till förlorade inkomster för dem som byggt upp indexet och även rikligt snylta på deras bandbredd, dvs direkt vara skadligt för indexens verksamhet. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|