FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det tråkiga i Sverige är att små e-handlare har det svårt att få bra fraktkontrakt hos framförallt posten som håller uppe priserna mot framförallt slutkonsumenten med näbbar och klor.
I Tyskland har man utan nåt som helst avtal möjlighet att skicka t.ex. ett paket med rekommenderat kod (som går att spåra på posten.se såfort det kommer in i Sverige) för upp till 500g för 5,05 euro till hela Europa (inklusive t.ex. Norge). Det har gjort att många (framförallt nischade) e-handlare med internationell verksamhet finns här. Ett 5kgs paket skickar vi till Sverige med avtal (som sen delas ut av svenska posten via deras ombud lol) för 90kr. Nog för att det går att få bra mycket bättre avtal än det med posten inom Sverige men ändå. Men jag tror det går fort på fraktmarknaden nu med lägre priser som följd och högre konkurrens, stor förändring bara på sista året skulle jag säga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det något särskilt som hänt det sista året? Har DHL eller Schenker blivit bättre, eller har Posten sänkt några priser? Efter fem år av besvikelser, så följer jag inte utvecklingen lika noga längre.
Senast redigerad av Gustav den 2010-01-06 klockan 20:17 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Desto fler som skickar via eg DHL desto bättre blir de, både for real och i folks skallar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|