FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hänt mig med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj, i så fall har de en dyr hobby. Jag söker ofta på loopia efter nya domännamn, de flesta helt meningslösa. För några årsedan kunde jag uppleva att någon reggade domännamn som jag var ute efter. Därför la jag till den meningslösa sökandet som rutin.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om det nu är någon som på något sätt får tag i domänsökningar så lär de ju bara registrera de domäner de tycker är bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har varit med om liknande. När .se släpptes frit när det begav sig bestämde jag mig för att registrera wap.se, gissa vad, webbhotellet medelade att domänen som var ledig hade registerats. Är fortfarande helt säker på att webbhotelelt snodde domänen. Jävla svin.
Ibland känns det som att random avrättningar är ända sättet att komma till rätta med fula fiskar på internet... Tror att om vi inrättar ett system där 1% av alla spammare, bluffmakare, fulregistrerare, fejkade e-butiker, osv avrättades skulle vi snart komma tillrätta med problemen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
På med foilehatten. Om det nu är som du skriver, tror du då inte att dom skulle sno bättre domäner än den du satt och klura fram?
@jonsson: det var kontot som innehöll "matdomänerna"? @pontus: bara för att det står att en domän är ledig så är den inte det. "Whoisen" varken uppdateras eller hämtas i realtid. Senast redigerad av Ara den 2009-12-09 klockan 21:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan vi førsøka hålla diskussionen saklig och inte låta det bli en gnälltråd om varken loopia eller vilka domäner man har førlorat?
Diskussionen handlar om hurvida det är möjligt att dom blir sniffad/avlyssnad, samt hurvida något annat har kunnat påverka detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ingetdera är snyggt och ICANN var på och stoppade fenomenet. Om de lyckats stoppa helt vet jag inte. Jag har tidigare inte hört att det förekommer för .se-domäner. Men eftersom alla fenomen som börjar på gtld-sidan förr eller senare kommer till .se så det är kanske dags nu? Sedan om det är en anställd som tar sig för saker som hans arbetsgivare inte vet om, om det är Registraren, om det är någon utanför som sniffar eller om det faktiskt är en slump - det måste undersökas noggrannare innan det går att uttala sig om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har också varit med om samma sak. Jag söker aldrig efter lediga domäner på ett webbhotell.
Jag vill ta det säkra före det osäkra och jag klandrar ingen eller skyller på något webhotell. Det känns bara bättre. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|