FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Medlem
|
Köpt upp Åre och gjort om det hawaii paradis..............
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du tycker det visas för lite hud i Åre!? Det är mycket naket på Hawaii... Du tror inte Åre skulle förlora rätt mycket av sin själ? En del i alla fall...?
**** Här är en man (entreprenör) som "hade kul en vecka" med en miljard: Madrassmiljardärens nya hopp - vindkraft http://di.se/Avdelningar/Artikel.asp...ectionid=Ettan Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle sluta arbeta på helgerna, anställa flera och investera det mesta av pengarna samt jobba med u-lands projekt där man lånar ut pengar till små fattiga företagare. Någon frågade i tråden om man skulle bli gladare, och att kunna vara ledig på helgen och spendera tid med familjen så kan jag inte se att man inte skulle bli gladare.
Senast redigerad av Danielos den 2009-12-08 klockan 14:08 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Du menar typ Kakbank? U-land är bra... men efter alla år av misslyckanden och stora summor i fel fickor är min inställning till bidrag aningen konservativ. Jag skulle kunna tänka mig att bli en "kakbanks-sponsor". Dom letar projekt och med alla stålar man man pynta 2-3 ggr mer än de dom sätter in. Men att administrera allt detta är ett heltidsjobb i sig!! Mikrolån och Vi-skogen är okej. Det är etablerade projekt med motprestation. Läkare utan gränser, röda korset med flera är okej... men det är mera katastrofhjälp. Det är skillnad på kortsiktig och långsiktig hjälp. För långsiktig hjälp finns inget annan hjälp än den som kräver någon typ av motprestation. Men för att hjälpa småföretagare med mikrokrediter krävs inga astronomiska summor!! Många internationella företag, bland annat Google och Apple, finns representerade på Kiva, http://www.kiva.org/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte om jag hade gjort så mycket mer än att flyttat till ett varmare land utan vinter och snö, köpt en bmw 750 och en e30 för tok-trimmning. Hade nog varit ganska nöjd sen. ...Eller, man måste ju ha den mest extrema tekniken som går att bygga in i huset också.
Självklart hade några hundra miljoner även delats ut till släkten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mitt liv hade nog tappat mening om jag vann 1.8 miljarder, jag menar inte att tjäna pengar är allt, men det är en förbannat god känsla att spara till något och sedan köpa det när man faktiskt har jobbat hårt før att kunna gøra det.
Samtidigt skulle jag helt garanterat finna sätt att använda det, har mycket vill ha mer säger dom ju. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||