FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu kanske vi var otydliga när vi gav dig kompensationen, för det borde ha framgått att det var i form av 3 månaders kredit och inte i form av pengarna tillbaka. Som du själv säger, så på din förnyelsefaktura dras det av en summa som motsvarar 3 månader av ditt abonnemang.
Främsta anledningen till att vi gör så, är för att summan för 3 månader är vanligtvis så pass låg att om vi skulle skicka kompensationen i form av en banköverföring så skulle det inte finnas särskilt mycket kvar när den når dig (bland annat på grund av att vi överför pengarna från Danmark till Sverige). Fult och fult... Meningen är självklart inte att lura kunden, utan att faktiskt ge rabatt för det kommande året. Det är ju fortfarande en form av kompensation. Nu valde gummianka att inte stanna, vilket gör att han tyvärr inte får dra nytta av kompensationen i det här fallet. Citat:
Jag har sagt det flera gånger tidigare: Vi är väl medvetna om att vi har ett dåligt rykte om oss, och vi kämpar dagligen med att visa att vi har förbättrats oss oerhört de senaste åren. Vad som syftas med den punkten, är att du har 30 dagars pröva-på-tid, och är du inte nöjd så får du 100% av pengarna tillbaka (exklusive eventuell domänavgift, av förklarliga skäl). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Off-Quote: "Man får vad man betalar för" tycker jag inte är ett riktigt påstående. Man ska få det som utlovas, oavsett om det är till ett billigt eller dyrt pris. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Var går gränsen för hur mycket en tjänst ska kosta för att "man får vad man betalar för" innebär att allt fungerar som det ska? Till saken hör att det kan finnas andra webbhotell som både är billigare och bättre. Då får man väl alltså mer än vad man betalar för eftersom allt fungerar tillfredställande..? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Helt rätt :P. jag har aldrig varit ett fan av ordspråket "du får vad du betalar för".
Finns bra exempel när man besöker tillverkare i asien av varor och där samma vara kan ha stor skillnad av kvalitet. Och då pratar jag exakt likadana mp3 spelar där priset är detsamma för ett parti osv. Skillnaden var att kvaliteten hos den ena var avsevärt lägre. eller avsevärt högre hos den andra.. ![]() Man får det man betalar för om man får det som lovats. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Främsta anledningen till att ni gör så är ju att ni vill låsa kunden till något som man kanske egentligen är missnöjd med. Har ni ens kollat termen "kompensation" med t.ex. ARN? Det ni egentligen erbjuder kallas, så vitt jag vet, RABATT. Jag skulle gissa att det finns liknande regler som för när/var/hur man inte får säga gratis om det t.ex krävs en motprestation. Jag har ju blivit erbjuden, och accepterat en kompensation som jag faktiskt inte fått, och eftersom ingen motprestation varit på tal så är det väl bara facea läget och erkänna att ni brister. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|