Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

PHP eller ASP.NET

Visa resultat för omröstning: PHP eller ASP.NET
PHP 92 73.02%
ASP.NET 36 28.57%
Annat, nämligen... 15 11.90%
Flervalsomröstning. Antal röster: 126. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-31, 17:38 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Conny: Du brukar ha vettiga kommentarer i andra forum. Men när det gäller sådant här så har du skygglappar stora som lakan.
Vari består skygglapparna, är det du menar med att jag ser till alla lämpliga utvecklingsprodukter, både ideella OCH kommerciella, som gör att jag har skygglappar?

Rent sakligt har jag inte alls argumenterat för Microsofts utvecklingsverktyg, utan för verktyg i största allmänhet som har hård typning och är kompilerande kontra verktyg som är svagt typade respektive interpreterande. Anledningen är enligt min erfarenhet att dessa "hårdare" verktyg ger ett bättre stöd för utvecklare i utvecklingsarbetet i form av maskinell kontroll att kontrollera typning respektive ren syntaxkontroll, detta stöd är, "by definition", mindre i de "mjukare" verktygen. Följden blir att fler buggar slinker igenom till produktionsmiljön.

Jag skulle gärna se att du utvecklar ditt resonemang lite då jag inte riktigt hänger med i dit logiska argumentation.

Citat:
Alla vill inte konvertera till Microsoft underbara land där inlåsning är standard och utvecklingsverktyg som kostar multum.
Om du tycker gratis är "kostar multum" så är det upp till dig, Microsoft har 5 utvecklingsverktyg man stöder öppet som s.k. Freeware, dvs som är helt gratis att ladda ned och använda, Dessa ingår i produktserien Visual Studio Express: http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_Studio_Express

Jag använder verktyg från flera olika tillverkare, både kommerciella och ideella. Eclipse är en Java-miljö jag använder bland annat. Eclipse finns i både ideella och kommerciella varianter. En kommerciell variant är OptimalJ men det är likafullt Eclipse som utvceklingsmiljö den bygger på.

Citat:
Att du bara orkar lägga ned tid på att käfta emot beundrar jag, men att du har den tiden fattar jag inte.
Jag säger detsamma, hur orkar folk hålla på att argumentera mot sakliga argument. Varför är ni så låsta vid att inget får komma från kommerciella företag som Sun Micrososystems eller Microsoft, eller Borland eller Symantec? Förklara gärna.

Min anledning till att jag lägger energi på detta argumenterande är att jag blir så trött på människor som inte begriper vad de argumenterar om, och att man använder felaktiga grundfakta och ren okunnighet i sitt resonemang.

Därför använder jag sakliga argument som är faktaunderbyggda i mitt resonemang. Hittils har jag mer eller mindre enbart fått mothugg med känslomässiga argument, knappast några faktaargument över huvud taget, med några få undantag.

Senast redigerad av Conny Westh den 2009-10-31 klockan 18:12
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017