FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om ett företag "dör" p.g.a. av obefintliga eller dåliga placeringar i Google, så finns det bara två potentiella anledningar. 1. Företaget har har kört med fula trick och försökt manipulera sin placering. 2. Företagets sajt har helt enkelt inte tillräckligt bra content (och därmed inte fått tillräckligt med naturliga inlänkar) för att bli framlyft i sökresultaten. kan du komma på fler anledningar till att företag "dör" så är du välkommen att fylla på listan. Senast redigerad av WebboT den 2009-09-15 klockan 23:31 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla synpunkter!
Bakgrunden till min fråga är att en affärsbekant undrade vad han fick för pengarna till ett SEO-företag. Jag kollade "on-page" och där var i stort sett inte någonting gjort. Jag hittade ett antal "dolda" sajter enligt exemplet där hans företag var med. Han undrade över riskerna med ett sådant förfarande och jag är osäker. Det är förstår jag en vanlig metod bland SEO-företag men händer det att Google ingriper i Sverige (man får akta sig mera i USA har jag läst någonstans)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Måste vara jag som är så urbota dum som inte inser att SEO inte har något med manipulering av sökmotorer att göra ... DET är ju för fasen vad hela SEO-branschen lever av, att manipulera sökmotorer. Whitehat, Greyhat, Blackhat ... ja vilken jävla färg ni vill. Till syvende och sist så handlar det om att MANIPULERA sökmotorerna att "tro" att ens kunds site eller sin egen site är den mest relevanta. /Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Whitehat är fine enligt google, eller hur? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Man kan ju fortfarande anlita SEO-företag för att snygga till Onpage-biten. Preces på samma sätt som man anlitar någon att koda sajten från första början. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|