Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mejla erbjudande på ej avslutad kundvagn

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-14, 06:30 #1
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
Om du aldrig hade fått något rabatterbjudande därifrån, hade du ändå beställt lika mycket från det stället?
Helt ärligt kan jag svara ja på den frågan eftersom det var toner till skrivare och kopiator - inte något man precis köper mer eller mindre av. Att jag slutade handla hos dem berodde på att jag köpte ny kopiator och kunde handla på närmare håll - skrivartonern har alltid bara hängt med eftersom jag är lite lat.

Klagörande
När jag skrev att jag var kluven berodde det på att jag naturligtvis uppskattar rabatter men ...

Mitt inlägg var främt ägnat att visa att kunder kan komma att "utnyttja" det och jag skulle inte bli förvånad om det snabbt finns som "tips" ute på nätet. Något man också kan se som markandsföringspengar om man vill se det positivt.

Senast redigerad av Ciffan den 2009-09-14 klockan 06:36
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-14, 21:55 #2
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 171
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
Mitt inlägg var främt ägnat att visa att kunder kan komma att "utnyttja" det och jag skulle inte bli förvånad om det snabbt finns som "tips" ute på nätet. Något man också kan se som markandsföringspengar om man vill se det positivt.
Det kan bli ett stort problem om man sätter som rutin att skicka ut ett första mejl direkt när kunden lämnat sidan, för att inom kort skicka ytterligare ett mejl som erbjuder rabatt.

Personligen kan jag tänka mig att skicka ut sådana mejl kanske en gång i veckan, inte sätta det i system direkt efter en kund lämnat sidan. Däremot kan man även se det som annonseringspengar som nämndes i en post här ovan, om det nu blir så att kunder tipsar andra kunder om rabatten. Sätter man den till exempelvis 10 procent så kanske det inte är hela världen. Självklart är det dock olika beroende på vilken bransch man är i och hurdana marginaler man har på sina produkter.
ddaarruuddee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-14, 23:06 #3
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av ddaarruuddee Visa inlägg
Det kan bli ett stort problem om man sätter som rutin att skicka ut ett första mejl direkt när kunden lämnat sidan, för att inom kort skicka ytterligare ett mejl som erbjuder rabatt.
Rabatt, gratis frakt eller vad man nu använder för att 'close the sale' ska ju givetvis vara inkluderat i det första mejlet också och ska gå ut senast efter 60 minuter när kunden fortfarande är het och i 'buying mode'.

Citat:
Ursprungligen postat av ddaarruuddee Visa inlägg
Personligen kan jag tänka mig att skicka ut sådana mejl kanske en gång i veckan, inte sätta det i system direkt efter en kund lämnat sidan.
Om du gör det efter en hel vecka så kommer garanterat 99.5% av kunderna vara helt iskalla.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017