Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Telia och kundsupport..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-12, 17:09 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Jag anser att ISP ska betala ersättning/skadestånd för alla problem som uppstår genom deras tvång att använda deras SMTP.

Även att dom skulle dragit av kostnaden för bredbandet eftersom det nu är en begränsad internetanslutning.

Även omöjligt använda SPF på sina domäner av den orsaken.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-12, 21:16 #12
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Jag anser att ISP ska betala ersättning/skadestånd för alla problem som uppstår genom deras tvång att använda deras SMTP.

Även att dom skulle dragit av kostnaden för bredbandet eftersom det nu är en begränsad internetanslutning.

Även omöjligt använda SPF på sina domäner av den orsaken.
Du menar att du inte tillhandahåller en eller flera alternativa portar för mailen? Det har väl varit standard i vårt land i snart tio år... Alltsedan alla stora leverantörer fick för sig natt man kunde tvinga kunderna att välja dem som helleverantörer eller stoppa spam genoma tt stänga port 25.

Jag håller med om att det är ett ofog och jag gissar att det är helt verkningslöst ur spamskyddssynpunkt och det har alltid varit det.

Det som jag reagerar på är att någon vettig människa på Jorden anlitar backscatterer.org som "spamfilter". Värre idiotorganisation får man leta efter. De kräver betalt för att ta bort frolk från sin "svartlistning" och de svartlistar inte på grund av spam utan på grund av saker som de tycker man borde låta bli, trots att det är tillåtet enligt RFC. Vi har slutat åtgärda om någon säger att de råkat ut för svartlistning hos backscatterer.org - det är helt lönlöst, det är en allt annat än seriös organisation som trots allt används framför allt av en del i tysktalande länder.

I detta fall tycker jag inte Telia gjort något fel alls och hela problemet ligger hos backscatterer.org och den mailserveradministratör som valt att använda dem för filtrering.
Oläst 2009-09-13, 17:18 #13
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Du ska maila [email protected] om sånt där . Det tog bara två veckor av fruktlösa samtal innan jag fick den informationen efter att en av deras mailservrar inte ville uppdatera svartlistan och ta bort mailservern som var spärrad.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-13, 19:06 #14
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Du ska maila [email protected] om sånt där . Det tog bara två veckor av fruktlösa samtal innan jag fick den informationen efter att en av deras mailservrar inte ville uppdatera svartlistan och ta bort mailservern som var spärrad.
Kanon, tack för tipset, tänkte inte ens så långt.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017