FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag anser att ISP ska betala ersättning/skadestånd för alla problem som uppstår genom deras tvång att använda deras SMTP.
Även att dom skulle dragit av kostnaden för bredbandet eftersom det nu är en begränsad internetanslutning. Även omöjligt använda SPF på sina domäner av den orsaken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag håller med om att det är ett ofog och jag gissar att det är helt verkningslöst ur spamskyddssynpunkt och det har alltid varit det. Det som jag reagerar på är att någon vettig människa på Jorden anlitar backscatterer.org som "spamfilter". Värre idiotorganisation får man leta efter. De kräver betalt för att ta bort frolk från sin "svartlistning" och de svartlistar inte på grund av spam utan på grund av saker som de tycker man borde låta bli, trots att det är tillåtet enligt RFC. Vi har slutat åtgärda om någon säger att de råkat ut för svartlistning hos backscatterer.org - det är helt lönlöst, det är en allt annat än seriös organisation som trots allt används framför allt av en del i tysktalande länder. I detta fall tycker jag inte Telia gjort något fel alls och hela problemet ligger hos backscatterer.org och den mailserveradministratör som valt att använda dem för filtrering.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du ska maila [email protected] om sånt där
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||