Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ang domänhandel

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-13, 16:27 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
ConnyWesth, du har blivit en riktig bakåtsträvare, jag har alltid sett dig som en riktigt kunnig person som har get mervärde här på forumet men ditt negativa korståg mot folk som handlar med domännamn gör att du sjunker rejält i mina ögon.
Det är tråkigt att du ser mig som bakåtsträvare, men det enda jag har gjort är att kritisera de som inte tillför något värde till kunden trots att man tar betalt. Något annat har jag egentligen inte skrivit.

Jag tycker det är trist att du tycker detta är "bakåtsträvande", men jag hoppas du får insikt om detta i framtiden.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-14, 07:35 #2
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det är tråkigt att du ser mig som bakåtsträvare, men det enda jag har gjort är att kritisera de som inte tillför något värde till kunden trots att man tar betalt. Något annat har jag egentligen inte skrivit.

Jag tycker det är trist att du tycker detta är "bakåtsträvande", men jag hoppas du får insikt om detta i framtiden.
Jag ser domänhandeln som att sälja vilken produkt eller tjänst som helst, sen att folk väljer att hamstra för att sälja dem i framtiden eller för att utveckla dem vidare är helt ok, det är så det fungerar i de flesta branscher. Så länge kunden köper domännamn så tror jag garanterat att de får ett mervärde, jag själv att köp en hög med premium domännamn och tjänar pengar på dessa, vilket borde ses som ett mervärde för mig som kund. Att du ser det som något negativt blir jag orolig över, det känns som avundsjuka när du fortsätter att älta detta. ConnyWesth, kan du inte berätta för oss vilket domännamn du är sur över att någon annan har köpt före dig?
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis

Senast redigerad av Nicklas den 2009-09-14 klockan 07:41
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-14, 12:59 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
ConnyWesth, kan du inte berätta för oss vilket domännamn du är sur över att någon annan har köpt före dig?
Jag är inte sur över något domännamn över huvud taget, det är inte det som är frågan alls.

Jag är inte ledsen, sur, arg eller besviken för att jag inte kunnat regga [premiumdomain#1].[TLD] ....

Jag ser detta helt och hållet som en affärsetisk diskussion.

Jag har som du kanske märkt bidragit med många erfarenheter från mitt företagande och en sak som är genomgående är att jag verkligen försöker hitta ett starkt kundfokus och även hjälpa andra företagare som är mindre erfarna med att fokusera rätt redan från början i hela sitt tänk kring deras affärsupplägg.

Jag ser inte en affär med en kund som att "jag-ska-roffa-åt-mig-så-mycket-jag-kan-pga-att-kunden-inte-fattar-eller-är-oerfaren" för det är kortsiktigt tänkande. I sinom tid upptäcker kunden att de blivit uppskörtade (dvs betalat för ett förädlingsvärde de aldrig fick), då blir många kunder besvikna (jag har känt så många gånger själv när jag varit kund och betalt för saker som "lovar runt men håller tunt").

Många här som debatterar tror att jag har en dold agenda därför att de själva alltid har det, dvs de försöker roffa åt sig maximalt utan tanke på konsekvenserna på lång sikt. Jag kan förstå att det känns frustrerande när jag kommer in i debatten och lyfter fram obehagliga frågor. Jag har INGET som helst egenintresse i detta. Jag försöker skapa en medvenethet kring kundfokuset och att andra företagare börjar fundera på vilket värde man egentligen levererar till kunden. Det kan vara jobbigt på kort sikt att behöva tänka så, men jag är övertygad om att det betalar sig i längden.

Konstigare än så är det inte.

Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-14 klockan 17:03
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017