FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag gillar sidan, men menyn var bara jobbig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Den har generellt blivit lite ljusare nu, vilket blev mycket bättre måste jag säga. Kan fortfarande önska lite bättre text och upplägg på den. Men men.. Tid är inget som växer på träd så det får tas så småningom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Mycket bättre med lite ljusare text än innan. Spontant kan jag ana att sajtens design tilltalar "andra i branchen" än "vanliga" kunder, men det är möjligt att jag har fel. Men positivt att du hållt den är stilren så portfolion framhävs. Kanske bidrar även de "dunkla" färgerna till det?!
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ingen höjdare för min del. Tycker det är för dålig kontrast mellan text och bakgrund. Tycker dessutom att det är hysteriskt jobbigt att först titta på en ljusbild, sedan titta på den svarta texten och sedan titta på en ljus bild igen.
Sedan skulle jag gärna läsa mer om förutsättningarna, kundens önskemål och genomförandet av olika uppdrag. Jag hade valt bort dig (och jag håller ändå på att bygga upp ett nätverk med designers) om jag inte fått tips om att du var exceptionellt bra. Obs, jag är varken designer eller grafiker, och ser inte skillnaden mellan babyblå och ljusblå, för att inte tala om hur lite jag bryr mig om storlek 9 eller 10 på gränssnittet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tycker det ser jättebra ut. Tycker om den mörka looken på siten, många av dina verk gör sig bra mot det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Först lite ris:
Du måste göra något åt kontrasten mellan text och bakgrund. En bra design utgörs av grafik och form som förenar användarvänlighet med estetik. Den svårläsliga texten får mig att tänka i banor som ”den här killen har inte koll på vad som funkar på webben”. Du sitter förmodligen bakom en dyr och högupplösta bildskärm med utmärkt skärpa. När man gör något för webben måste man dock utgå ifrån att besökaren sitter bakom en gammal billiga plattskräm med illa inställda kontraster och ett gäng döda pixlar. Lite andra mindre missar: Länken till ditt CV fungerar inte. Länkarna View more under Web fungerar inte. Och sen lite ros: Logotyperna som du gjort åt andra företag är mycket lyckade. Stilrena, snygga och professionella. Även det jag hittar under avdelningen Print är mycket imponerade. Jag tycker på det hela taget att du har lyckats mycket bra med dina kunders projekt, men mindre bra med din egen sida. Kundens projekt bör dock alltid stå i fokus, så på det stora hela får man ett bra intryck av dig som designer. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|