FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Precis melin, jag var rädd för att skillnaden skulle vara för liten. Det är väll bara jag och min fetish för liten text som bråkar, men det är väll dags att vifta den vita flaggan och drar upp den i Verdana 10 istället
![]() Det är bra det aerosol, har kontaktat MT så vid får se vad som händer. Ska ta en noga titt på typografin igen som sagt, kerningen såg jag redan för början att den inte riktigt var hundra, och inte radavstånden heller för den delen. Så tack ännu en gång för responsen! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Dålig kontrast ger svårläst text.
Jag har mycket god syn, men texten är för lik bakgrunden för att vara lättläst.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Har gjort lite ändringar nu, bland annat radavstånd, kerning och färg på text. Även about rutan ska vara rätt nu. Dock lämnade jag den texten i 9 verdana, för att se hur det fungerar.
Resten får jag jobba på. Vad tror ni? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ser stiltigt ut, för mörk sida med trevligt upplägg. Som sagt, den är alldeless för mörk, och då menar jag för mörk. Jag har ingenting i mot mörka sidor, men denna är alldeless för mörk. 'Ljusar' du till texten och övrigt så blir den inte så mörk.
Samtidigt som den är alldeless för mörk så har den inga färger(?!). Nu är det också så att jag är fruktansvärt förtjust i färger, men denna är totalt färglös och tråkig. En utåtstående färg, jag säger, krävs på en modern hemsida idag. Om nu inte sidan heter "jagärfärglös" eller liknande när syftet med sidan är att vara färglös. Detta kan få besökare som är ute efter arbeten att lägga ner det och vända sig till någon annan eftersom det ser tråkigt ut. Men du räddar dig själv eftersom du har en utfylld portfolio med bra objekt. Flera av dina portfolio-objekt gillas starkt! En Off-topicfråga: Känner du Holger? Lycka till i framtiden. Mvh // Kevin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Texten går att läsa nu, förutom vänsterspalten som fortfarande är för mörk.
Dock hade jag nog hellre sett brödtexten i mörk färg på ljus bakgrund.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det var en snygg sida! Jag gillar hur du framhåller innehållet (dvs. portfolion) och inte din sida i sig. Jag tycker du låter din portfolia tala för sig och det är inte för mycket snack runtomkring. Lagom och bra. Tummen upp!
Dock hade texten för dålig kontrast på sina ställen vilket helt enkelt ledde till att jag struntade i att läsa vad det stod. Så kanske du borde fixa så den validerar i XHTML? Med tanke på att du har en länk dit. Sitemap-länken funkar inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack så mycket Hofvet, det glädjer mig!
Texten är bevisligen lite knepig, men som sagt så ska jag se över hela sidan ännu en gång, och då får väll texten sig en omgång också. Såg nu att en av portföljsidorna inte validerade, en fjantmiss som nu är fixad. Tack för upplysningen! Vad det gäller sitemapen så kommer den upp nu, något jag bara glömt bort i farten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tror ingen har nämnt det, men under web; kan man trycka på "launch site" för att se sidorna du gjort. Dessa öppnas i samma fönster som huvudsidan, detta är jobbigt enligt mig. Bättre med ett nytt fönster för dom, enligt mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
gillar den å lite ljusare text hade underlättat
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Gillar sidan, det jag såg finns inget jag kan klaga på.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|