![]() |
Hej!
Har precis fått upp min portfölj och lite feedback skulle inte skada. Fokusen ska ligga på innehållet så sidan är enkel och nedtonad, inga direkta konstigheter, men skulle behöva få den testad på olika platformar och webläsare. Så om någon vänlig själ känner sig manad är jag evigt tacksam. 7th Chapter Alla kommentarer är välkomna! ;) |
För det första är sidan grymt segladdad för mig 15-16 sekunder för sidan att ladda. "Skapa nytt obj.."-bilden orkade jag inte ens vänta på att den skulle ladda.
Sen ser "Contact | Login to Client Lounge" att ligga fel i Fx under WinXP. Sitter på kanten av den bruna fyrkanten men det kanske ska vara så? |
Okej, tack för det WizKid. Det är konstigt dock, sidan är väldigt lätt i sig så det måste vara något med Media Temple i så fall?! Avskyr själv trögladdade sidor och vill absolut inte att min ska vara det.
Får kika på saken. Vad det gäller texten som ligger fel hörde jag det från en vän nyss så det är väll något jag får förbjupa mig också. Tror det har med olika kerning i webbläsarna pc/mac att göra. Har fast storlek på den boxen vilket jag borde ändra kanske. |
Ser ok ut. Tycker att konceptet på din sida funkar även om den inte riktigt känns färdig. Den har inte det där lilla extra som behövs i en design som denna.
Stilen liknar Chapter3, Idiocase, gamla Nginco och grabbarna men har inte den touchen som får den att stå ut. Jag gillar dock själva grundidén :) Sidan är även för mig väldigt seg. Media Temple är en grym host, tyvärr är du dock nog inte ensam om att lida av sega sidor hos dem. |
Tyvärr, den är snygg men inte bra.
Jag tycker att en sida ska vara tydlig, lättvnavigerad och gå snabbt att överblicka. Färgerna och det lilla teckensnittet du valt gör sidan extremt svårläst. Öka storleken en liten liten aning och mer kontrast mellan text och bakgrund så får du godkänt av mig :) |
Jag håller med personen i ovan om färgerna. Måste anstränga mig för att kunna läsa och det är alltid obehagligt. :)
Sidan är också otroligt segladdad för mig, detta är kritiskt då jag hellre stänger en segladdad sida än fortsätter vänta. Är lite kluven över menyn också, försök att göra sidan mer användarvänlig. :) |
Inga problem med laddningen, men gör gärna fonten större. Menyn ser konstig ut när den står så där på sidan. Cutting Edge betyder ofta icke-användarbarhet, så även här.
|
Tack alla för era kommentarer.
Har passat på att göra texten lite ljusare, och även lite större (verdana 9px till arial 10px, dock väldigt lite skillnad). Bör den göras ännu större tycker ni? Annars är sidan i sig menad väldigt simpel 'aerosol' men jag antar att jag bör se över designen lite ändå. Och som de flesta också har sagt är den väll inte självklar, men den kommer nog förbli så ett tag, sidan är trots allt inte riktad åt svensson. Sidan ska ladda snabbare nu då jag flyttade över den till Loopia så länge. |
det är ingen större skillnad på Verdana 9 och Arial 10 då Verdana är snäppet större än Arial..
Jag har perfekt syn, och jag har inga direkta svårigheter med att läsa, men jag måste anstränga mig lite Sitter på 1280x1024 så din text är väldigt liten.. |
Nu känns det bra mycket snabbare!
Texten blev lite bättre men radavståndet är tight. Titta även på dina marginaler för texterna, ser att på vissa ställen klumpar det ihop sig (IE 6) Jag är med på att sidan skall vara enkel. Tror inte heller det behövs särskilt mycket för att den skall kännas mer färdig. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson