FAQ |
Kalender |
![]() |
#81 | ||
|
|||
Medlem
|
Mkt fint auktionssystem detta! Men det finns ett problem som gör att budgivarna inte kan känna 100% tilltro till proxybid-funktionen. Man har ingen säkerhet mot fejk-bud inom aktuellt proxybud. Tex om jag har högsta budet på 20 EUR och proxy på 110 EUR så skulle en mindre ärlig auktionsinnehavare* kunna höja aktuellt bud manuellt till tex 100 EUR utan att riskera något. Förslaget för att göra systemet ännu bättre är alltså att det skulle finnas en komplett budhistorik med budgivarnas användarnamn tillgänglig för tex de 3 högsta budgivarna efter avslutad auktion. Jag har för mig vissa fastighetsmäklare har löst trovärdighetsbiten på samma vis. Alltså att man får se budlista efteråt.
* Nu känner jag inte Peter så väl, men jag tror inte detta om honom ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
@Charles jag prata med peter om exakt samma sak.
problemet med att visa vem som har köpt den kanske inte är helt vattentätt då många köpare säkert vill vara annonyma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Att köra auktionen via ett känt, pålitligt företag skulle nog duga för de flesta också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Peter är så gott som inlåst;-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är det någon som vågar sig på en gissning hur .nu förhåller sig i procentuellt i värde mot .se rent generellt. 10%, 20%, 50%? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En faktura till e-postadressen man uppger vore inte fel. Sen kanske det blir läge för samlingsfaktura...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hade varit skoj med en komplett lista över slutgiltigt pris.
Kanske under fliken SÅLDA. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Angående budhistoriken så är det väl lätt att lösa genom att bara lägga ut id på budgivaren, då ser man ju om det är budgivare 2 hela tiden eller om det är nr 10 t.ex.
Man behöver ju inte lägga ut namnen för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|