FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan man få skrivet kvitto eller faktura på att man köpt en domän av dig om man så gör? Så att man kan dra av lite på skatten, betalar ju bara halva priset då.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ytterligare en fråga i såhär efterhand. Låt oss säga att en domän ligger på 4 euro och ja lägger proxybid på 20, och auktionstiden går ut. Vad betalar jag då? är det 20 euro eller 4 euro?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Proxybidding: Om du lägger ditt första bud på en domän och lägger ett bud på exempelvis 25 Euro, så kommer det att stå att ditt bud är 1 euro och att ditt maxbud är 25 euro. Systemet försvarar sedan din ledning automatiskt upp till ditt budtak. Så kommer någon och lägger ett bud på 5 euro, så kommer systemet att känna av ditt maxbud och lägga 1 euro över motbudet, dvs 6 euro osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() ...och grattis förresten, såg att du har gått lite över din break even nu! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag ställde frågan för att om den ska försvara mitt bud upp till 25 euro, så ska den väl inte avslutas som 25 euro, ingen har ju bjudit 20, 21, 22, 23 osv. Vann en aukion men märkte att jag fick ett mail med mitt tak istället för det avslutande budet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
|
Proxybidding trissade upp priserna något enormt. La bud 50€ över tidigare lagda och jag var fortfarande inte högsta bud. Bra för dig Peter men det gör det dyrare för oss köpare :/
edit: Hur vet man vilka domäner man bjudit på? Blev lite osäker när många av mina bud inte var tillräckligt höga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Säg att din maximala budget för en specifik domän är 25 euro. Budet på den domänen är just nu 1 euro. Du lägger ditt bud på 25 euro. Då hoppar ditt bud automatiskt upp till 2 euro. Bjuder någon efter det t.ex. 10 euro så hoppar ditt bud upp till 11 euro och är det sen ingen som bjuder mer så får du den för 11 euro. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||