FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
I mitt fall handlar det inte om någon "guld" domän som oftast diskuteras här. Denna domänen är jag rätt säker på att ingen av er ens skulle köpa. För mitt projekt passar domänen bra. Företaget som äger domänen nu har en redovisad vinst på 4,8 miljoner. Tydligen köper de upp en jäkla massa domäner och sätter skit annonser på den.
Jag mejlade företaget i frågan, beskrev exakt vad jag skulle göra med domänen m.m. Fick tills vars att de säljer den för 75 000 kr plus moms. Jag såg att .nu domänen var ledig, så den kommer jag köpa ist och verkställa projektet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
|
Förtjänade var fel ord och jag kom inte på något bättre så jag strök hela inlägget.
Senast redigerad av Westman den 2013-11-12 klockan 17:43 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Helt fel igen, det är tvärtom ditt förslag som hämmar utvecklingen. Nu har fler än någonsin möjlighet att skaffa ett eget domännamn vilket är positivt på alla möjliga vis, inte minst ur en demokratisk aspekt. Att det är i stort sett omöjligt för en "vanlig människa" att få tag i det perfekta domännamnet gör att man istället tvingas fokusera hårdare på själva produkten vilket också det gynnar utvecklingen.
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
|
Det är aldrig säljaren som bestämer vad något är värt.
Värdet bestäms av vad en säljare och en köpare kan komma överens om, så det blir en verklig affär, det är först då objektet får ett verkligt marknadsvärde. Vad säljaren "värderar" sin egen tillgång till är helt ointressant. Vi har sett massor av rena fantasibud från säljare som tror att de kan hyra en massa (tudentals) domäner för 99 kr per år och sälja hyreskontraktet för 100 000 eller mer. Dessa domänpundare gör sig bara till åtlöje! Om någon verkligen betalar det priset, då har den det värdet, men inte annars. Om jag har en personbil av märket: Honda modell: Accord årsmodell 1989 och som rullat drygt 32 000 mil, med måttliga rostangrepp, som jag anser vara värd 17 897 000 000 kr! Är det ett värde på bilen? Knappast, det är på sin höjd ett "bud" från min sida, men så länge ingen är beredd att betala det priset så har inte bilen det värdet. Senast redigerad av Conny Westh den 2013-11-12 klockan 18:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Inte nog med att man måste välja en knepig domän. man måste dessutom vara något av en SEO expert för att ens synas bland alla andra som pysslar med nånting likvärdigt (fast med en betydligt sämre produkt) Skall man hårdra det så finns ju risken att alla bra och användbara sidor på nätet kommer hittas under diverse fantasifulla namn medan sidor på nyckelordsdomäner kommer vara uteslutande "skräp" Tror jag skall börja sälja julpynt under domänen dsfsfatg.nu.. värt att testa ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det är väl bra om domännamnet går att uttala och stava hyfsat enkelt i alla fall ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-12 klockan 18:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||