FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
- Det är återigen en "affär" som har gjorts utan eftertanke eller skrivet atal, suck! Var min första tanke, är det ingen som lär sig av andras misstag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Medlem
|
Låt henne betala för domänen, typ en 500 kr, sen slutar hon tjura och du tjänar lite extra pengar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
..och för påpeka en sak som motsäger mig själv och det jag skrivit; så har jag också väldigt många gånger lagt "all tid/fokuserat" på "användaren" så att säga, kolla bara mitt forum =) Mvh Jonathan Senast redigerad av jonthee den 2011-03-27 klockan 23:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag vill tillägga (som inte motsäger det du skriver utan endast kompletterar) att TS bedriver en affärsverksamhet, inte en organisation som ska driva principer, eller få rätt i den juridiska frågan. Det kostar stora pengar att få rätt i principfrågor, glöm det, ta kostnaden, avsluta ärendet och gå vidare. Det är alldeles för lite pengar att tjafsa om. Gör inte om misstaget utan se till att ha dokumenterade avtal där parterna verkligen är överens innan de godkänner avtalet, tar lite längre tid men det blir betydligt lindrigare konflikter (det kan ta bort många "implicita" villkor, dvs i princip förutfattade s.k. outtalade villkor från vardera parten). Senast redigerad av Conny Westh den 2011-03-27 klockan 23:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Angående mailen, så tycker jag det är rimligt att hon ska kunna vidarebefordra från sin bloggmail till någon annan mail. Det är absolut inga problem för en professionell mailleverantör att tillhandahålla några månaders forwarding för en kund.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Danielos är verkligen spot-on i den här tråden, TS har verkligen ingenting att vinna på att jävlas eller ens försöka ta betalt av kunden. 99kr är ju fair, eftersom att det sannolikt är den kostnad som TS har haft i samband med domänen.
Sen vad man tänker om en kund och kundens agerande må vara en en ting, men hur man svarar och konverserar/agerar mot kunden måste alltid vara en helt annan. Man måste tänka långsiktigt och hur man själv kommer ur en dispyt. Mailen däremot tycker jag inte du ska erbjuda några tjänster på (kostnader), låt hon ladda ner de mail hon har, och radera sen kontot, så får hon sätta upp nytt konto på domänen när hon har den under sin kontroll (om hon väljer att köpa den lös). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vi har ju dessutom de senaste åren sett upprepade fall av "name napping" från olika bloggtjänster och "managers", där några av de idag största bloggarna fått sina domännamn registrerade och ägda av tjänsten de anlitat och detta faktum har sedan använts emot bloggarna när de velat flytta. Många bloggar ÄR sitt namn, d.v.s. utan namnet blir det svårt för dem.
Vet åtminstone ett halvdussin fall senaste åren och vissa sitter fortfarande fast i dessa "avtal". Med vetskap om detta är det än mer uppenbart att man i ett läge som detta bör släppa domännamnet till bloggaren och storsint önska "lycka till", hur surt det än kan kännas...
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|