| FAQ |
| Kalender |
| Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
| Vänsterpartiet (V) |
|
7 | 3.04% |
| Miljöpartiet (MP) |
|
14 | 6.09% |
| Socialdemokraterna (S) |
|
15 | 6.52% |
| Centerpartiet (C) |
|
17 | 7.39% |
| Folkpartiet (FP) |
|
8 | 3.48% |
| Kristdemokraterna (KD) |
|
9 | 3.91% |
| Moderaterna (M) |
|
100 | 43.48% |
| Piratpartiet (PP) |
|
22 | 9.57% |
| Sverigedemokraterna (SD) |
|
31 | 13.48% |
| Annat |
|
7 | 3.04% |
| Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Roliga liknelser. Du jämför statliga företag med tung last som måste avlägsnas för att båten ska hållas flytande. Och sedan gör du en poäng av att arbetare måste få verktyg för att komma i arbete och att vi bör delar med oss för att detta ska kunna ske (ROT). Lejonparten av borgarnas skattesänkningar har förövrigt kommit andra grupper till del än de som finns representerade här på WN (jag utgår ifrån att få personer här har städ- eller hantverksfirmor). Trots det så svarar de flesta att de har för avsikt att rösta på ett parti som gagnar andra, mer än dem själva. Hur kan du få det till att vara ett själviskt och dumsnålt beteende? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
som jag skrev i slutet.. läs om läs rätt. För jag visste det skulle komma någon som tolkar lite fritt. .Jag jämförde inte bolagen med tung vikt. Om jag ska behöva leka advokat så får jag väl säga såhär. Dom säljer sina matdjur och annan mat.. För att köpa ballonger som bara håller ett kort tag.. för att hålla båten flytande. Fattade du lite bättre nu? .Och kom inte med ROT i högsta hugg. om något skulle kostat 100,000kr så borde slutpriset för kunden vara 50,000kr.. Men i verkligheten så kostar det nu mellan 130-150,000kr och får ett slutpris på 80-100,000kr.. Om du vill så kan du få formulera om detta jag skrev igen. kör på .Står vid att det borgerliga blocket har bara köpt tillfälliga flytvästar med sådant som i det långa loppet hade gett oss nya båtar istället .Förr hade jag röstat på socialdemokraterna men jag tycker storpartierna mumlar för mycket och gör för lite. Det borgerliga blocket kanske pratar bra med det ger verkligen inget för folket som behöver det. Solidaritet är grunden i civilisation. Allt annat föder girighet på andras bekostnad. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Jag fick valpapper från både Sverige och Norge, har noll koll på politik i båda länderna så vi får se vad det blir :P
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
KristianE,
Jag gissar att vissa anser/tror att SD har dolda agendor och vissa menar nog tom att deras förtroendevalda är förklädda högerextremister (något haltande definition) och fortfarande främlingsfientliga, som väl ändå föregångarna BBS och SP kan beskrivas som. Kommer de in i riksdagen lär vi bli mer varse om det förhåller sig så, eller om SD numer är att betrakta som ett mer eller mindre "rumsrent" parti, trots sin invandrarkritiska hållning. Jag har förstås mina egna funderingar och gissningar, men behåller dem för mig själv.
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Miljöpartiets vilja att sänka egenavgifterna rejält är något jag tycker är rimligt och rättvist.
Att dom skulle köra Sverige i botten är inte rimligt eftersom ingen kan tro att alla deras förslag kommer bli verklighet. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Jag kommer att rösta på centern som det ser ut nu eftersom de verkar förstå att det är tufft att vara småföretagare (vilket jag är) och att nya jobb skapas av oss företagare som får växa till sig.
Jag tycker att alliansen har gjort ett fantastiskt jobb under en mycket svår period då det har varit en svår global (väldigt ovanligt) lågkonjunktur. Sverige är ett av de länder i Europa som har klarat sig bäst! Jag blir bara trött och irriterad när vänstern om och om igen kritiserar regeringen för att det ser sämre ut ekonomiskt nu än det gjorde då de tog makten. De kan inte missa att det har varit en global ekonomisk kris, de försöker bara lura oss väljare att tro att regeringen har skött sig dåligt. Det är riktigt fult! |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Då har du nog bara en selektiv syn.
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
jag har egentligen bara bestämt mig för vilken sida jag skall rösta på, inte enskilt parti.
För de som känner att de har några timmar över och vill läsa in sig på de Rödgrönas "tankevurpor" http://100anledningar.blogspot.com/. Att SD får så höga siffror beror nog, tyvärr, mycket på att övriga partier gjort misstaget att försöka ignorera dem. En logisk åtgärd hade varit att faktiskt ta debatten om den misslyckade integrationspolitiken och skjutit SD:s argument i sank. Nu har man istället gett de som hävdat att det pågår en stor "nedtystning" runt invandringen vatten på sin kvarn. Vänsterblockets "smutskastning" går ju allt för ofta ut på att ta en siffra och hävda att det är alliansens fel att den är hög/låg. Ett lysande exempel på detta är den så kallade ungdomsarbetslösheten. Ja den har ökat, men varför? För det första så anpassades ju sveriges sätt att räkna till EU, dvs alla över 16 som inte förvärvsarbetar är arbetslösa. Gissningsvis är det rätt många i Sverige i åldern 16-20 som studerar. Räknar man istället enligt det gamla systemet så bör man få en annan, betydligt snyggare siffra. Självklart gör man inte detta utan skriker högt om en "dramatisk ökning" |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|