FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
rätt intressant fråga det där med köpprocenten. Vad är normalt, vad är dåligt vad är bra? Nu menar jag normal sajter och inga sajter som slungar in massa skit trafik från konstiga amerikanske popup sidor
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://www.robotreplay.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Ni måste ha bilder med riktiga modeller! Bilderna känns inte tilltalande som de ser ut nu...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Även om det ligger i er affärsidé att konkurrera med priset - tänk igen om ni inte kan hitta på något bättre anledning än priset att köpa av er...
Kom ihåg att den edge ni har på Internet kostnadsmässigt är att ni, ungefär, slipper lokalkostnader vilken ändå bara borde stå för kanske ta 1/3 av intäkterna i ett enmansföretag... vet inte riktigt hur modebranchen funkar men det kanske motsvarar 15% av slut priset? Då har vi dessutom bortsett från att en vanlig butik är mycket synligare än en internetshop. Men jag har hört att modebranchen på Internet också växer mycket, så Ellos metoder t.ex. kan ju vara värd att analysera. Stora faktorer för mig personligen som hindrar mig från att köpa kläder på internet är 1. svårt att säga om det passar 2. svårt att se riktigt hur plaggen ser ut 3. jobbigt / tar lång tid att få och att hämta ut paket Dessa saker behöver ni bemöta iaf för att få mig som kund. Betalningen är ett mindre problem (det är ju inga större summor), bara jag slipper bli blåst. Ett konkret tips kan var att bygga upp en email-lista och bombadera med olika erbjudanden. Sedan är jag tveksam till den där pyramid-grejen där man får 10% av värvade kunders inköp. Har aldrig sett någon riktigt statistik från det där och rätt gjort så skall det ju vara väldigt kraftfullt men jag undrar om det inte bara skulle vara bättre att ge 10% rabatt på det första inköpet man gör istället? 5 öre |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Clintan, läs även http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...logistiken&s=wn
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
en del tips....
1. Ange er Adress, tel nr. m.m. tydligt på varje sida. (nu vet ju inte kunden om ni sitter i Polen eller Sverige) ...om man gör en WhoIS på er domän så får man på följande: MP Enterprise Victoria House, State House Avenue Victoria, None Seychelles Host i California. det ger tyvärr inte mycket förtroende för Svenska internet kunder..... 2. Mycket bättre bilder och produkt beskrivningar behövs. 3. Vilka betalningsätt ni accepterar måste framgå tydligare. (logga etc.) 4. Använd SSL under hela utcheckningen, från varukorg till avslutat köp.(extremt viktigt att ha en "secure checkout" hela vägen) Ha även SSL certifikatets logga väl synlig på varje sida. 5. Fraktkostnad uppges inte förrän man har skapat ett konto. (största anledningen att folk inte avslutar ett köp). Ange exakt fraktkostnad tydligt direkt i varukorgen. 6 Du använder "robotreplay" under utcheckningen, folk drar nog öronen åt sig om dom ser det. 7. När man fyller i kontoinformation, så måste man rulla ner långt långt ner för att välja Sverige. Lägg Sverige högst upp om det är Sverige som är huvudmarknaden. 8. När man är i varukorgen och vill checka ut, då tar det 7-8 sidor innan man är klar med köpet. På tok för många sidor i utcheckningen. Här försvinner många kunder...... 9. Kravet på registrering måste ni ta bort som någon annan sa tidigare. 10. 60570 besökare sedan xxxxx xx maj, 2006 - Ta bort. 11. Mycket mer kundinformation behövs..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tack för de andra tipsen, mycket bra!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Nykomling
|
En annan sak som jag märkt när det gäller beställningar av kläder över nätet/postorder är att många lägger stor vikt med att det skall vara lätt att returnera kläderna.
Många som beställer kläder vill kunna beställa flera storlekar av samma plagg för att sedan enkelt returnera de som inte passar, gärna ihop med ett knutet konto så man slipper att lägga ut pengar för de kläder man väljer att inte köpa. Och då betalar men enkelt mot faktura efter man returnerat, självklart skall det vara en begränsad tid på att returnera varorna. Mvh Jonas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|