FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ert sortiment är alltså sådant att det kräver mer av er hemsida, betalningsmetoder och varumärke (varumärke för hemsidan, inte produkterna). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ert sortiment är på tok för litet. Av det mesta har ni dessutom bara en storlek. Sannolikheten att era besökare hittar det han/hon letar efter är minimal. Produktinformationen är dessutom för fattig. Tar vi skjortorna som exempel så vill jag som kund veta kragens storlek, ärmarnas längd, mm, mm. Dessutom är produktbilderna inte särskilt tilltalande. Ni behöver bättre, men framför allt fler bilder i olika vinklar.
Som återförsäljare bör ni informera om distansavtalslagen och öppet köp. Hur gör jag om jag ångrar mitt köp? Det här är särskilt viktigt, eftersom ni säljer kläder. Jag hittar inte den informationen i er butik. Ni borde informera bättre om vad ni är för typ av butik. Första intrycket man får är att ni är en vanlig klädbutik på nätet. Man måste trycka på ”Om oss” för att få information om att ni köper upp konkursbon. Antar att det är därför som ni har så litet sortiment med så få storlekar? Konkurrensen inom i stort sett alla branscher är stenhård på nätet. Titta på hur era konkurrenter gör. Vem är marknadsledande inom er bransch? Titta på deras butik och sedan gör ni allt mycket bättre i er egen. Vill man slå sig in på en ny marknad så måste man överträffa sina konkurrenter. Tänk på att de redan etablerade företagen har en enorm fördel framför er – de är kända och har kundens förtroende. Ni måste allting bättre än vad era konkurrenter gör. Alternativet är att investera stora summor i mördande reklam. Allt går att sälja om man bankar in det i huvudet på folk. Lycka till och ge inte upp. Det brukar ta 4-5 år innan man lyckats etablera en webbutik på riktigt. Så långsiktighet är ett måste. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet ni var folk drar öronen åt sig? Om man antar att det ser ut nåt sånt här:
1. Kommer till sidan 2. Hittar rätt produkt 3. Lägger i korgen 4. Checkout 5. Betalning 6. Tack för din beställning Det är skillnad i åtgärder beroende på var folk bestämmer sig för att dom inte vill handla hos er. Saker jag skulle fundera över om jag var er (utan nån speciellt ordning): - Namnet.. Clint känns väldigt manligt (för mig iaf), loggan likaså. Medan varorna till stor del inte är det. - SE-domän. - Att inte öppna med "Bonus System" på bästa plats. - Visa upp varumärkena med riktiga loggor. (Om ni får ![]() - Designa om siten / loggan så den passar varumärkena. - Se över titlar - ha med varumärket. Typ "Victoria's Secret Boxer" istället för bara "Boxer". (Även i < title > om det är möjligt) - Se över språket. "Victoria Secret" är inte det samma som "Victoria's Secret" och kan få folk att undra. - "Vi använder oss endast av säkra betalningssätt." Som t ex? Visa, Master, American Express? Lägg upp deras loggor med om ni tar dessa kort. Edit: Mindre viktigt kanske.. men länka loggan till "/" istället för "index.php". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Spontana känslan är att sortimentet är något gammalt restparti som ni försöker sälja till överpriser. Fåtal storlekar och kläder som inte känns så moderna tyvärr.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tyvärr har vi dock inte möjlighet att köpa in obegränsat av något så det är lite att man får ta det som finns, men det är ju därför vi kan hålla så låga priser och det är ju det som är sporten. Vi har inte tänkt att konkurrera med de stora med att ha allt. Det är ju något av en outlet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vill öven passa på att tacka alla andra med som har kommit med mycket matnyttigt! Men fortsätt gärna med att ge mer tips om ni har några. Vi har nog kommit fram till att vi måste ha en partner som befinner sig i Sverige och kan sköta administrationen med returer postförskott och andra "Svenska" betalsätt m.m. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Det fanns några att välja mellan... ![]() |
|||