Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dåligt med avslut

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-19, 14:44 #11
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Citat:
Originally posted by Clintan@Apr 19 2007, 14:05
Angående kopior så har vi disskuterat detta, allt är orginal och absolut inga kopior. Vi kom dock fram till att om man verkligen propsar på att det är orginal kan det ju ge motsatt effekt. kunden kan kanske bil misstänksam om man måste gå ut och just säja att det är orginal...
Inga andra siter vi sett går ju ut och säjer att Vi säljer orginal utan det är ju givet tycker man, om man inte skriver att man säljer fina kopior...
Här kanske vi får tänka om och skriva i FAQ att det verkligen är orginal.
Det enda som går att göra är att bygga upp ett varumärke och förtroendekapital för just er site och företag. Just att ni är nya gör att många kunder tänker sig för innan de vågar lita på er.
Ert sortiment är alltså sådant att det kräver mer av er hemsida, betalningsmetoder och varumärke (varumärke för hemsidan, inte produkterna).
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-19, 18:23 #12
Clintan Clintan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 13
Clintan Clintan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 13
Citat:
Originally posted by b_andersson@Apr 19 2007, 12:11

När vi tog bort kravet på registrering i OSC så ökade antalet beställningar kraftigt.
Får man fråga vilket contrib ni använde?
Clintan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-19, 18:41 #13
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Ert sortiment är på tok för litet. Av det mesta har ni dessutom bara en storlek. Sannolikheten att era besökare hittar det han/hon letar efter är minimal. Produktinformationen är dessutom för fattig. Tar vi skjortorna som exempel så vill jag som kund veta kragens storlek, ärmarnas längd, mm, mm. Dessutom är produktbilderna inte särskilt tilltalande. Ni behöver bättre, men framför allt fler bilder i olika vinklar.

Som återförsäljare bör ni informera om distansavtalslagen och öppet köp. Hur gör jag om jag ångrar mitt köp? Det här är särskilt viktigt, eftersom ni säljer kläder. Jag hittar inte den informationen i er butik.

Ni borde informera bättre om vad ni är för typ av butik. Första intrycket man får är att ni är en vanlig klädbutik på nätet. Man måste trycka på ”Om oss” för att få information om att ni köper upp konkursbon. Antar att det är därför som ni har så litet sortiment med så få storlekar?

Konkurrensen inom i stort sett alla branscher är stenhård på nätet. Titta på hur era konkurrenter gör. Vem är marknadsledande inom er bransch? Titta på deras butik och sedan gör ni allt mycket bättre i er egen. Vill man slå sig in på en ny marknad så måste man överträffa sina konkurrenter. Tänk på att de redan etablerade företagen har en enorm fördel framför er – de är kända och har kundens förtroende. Ni måste allting bättre än vad era konkurrenter gör. Alternativet är att investera stora summor i mördande reklam. Allt går att sälja om man bankar in det i huvudet på folk.

Lycka till och ge inte upp. Det brukar ta 4-5 år innan man lyckats etablera en webbutik på riktigt. Så långsiktighet är ett måste.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-19, 18:59 #14
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:
Ursprungligen postat av Clintan
Citat:
Ursprungligen postat av b_andersson
När vi tog bort kravet på registrering i OSC så ökade antalet beställningar kraftigt.
Får man fråga vilket contrib ni använde?
Guest Account version 2.2

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-19, 19:52 #15
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Citat:
Ursprungligen postat av Clintan
Citat:
Ursprungligen postat av end
Om du har under 10-20 besökare per dag (mät ej detta med webalizer) så funkar inte procentsatserna, det är ett för litet underlag.

Utlands betaltjänst är nej nej, så är det bara. Vi har några kunder som försökt köra med Paypal och det har aldrig fungerat. Som någon skrev ovan så är det viktigt att erbjuda postförskott, samt kortbetalning och då en svensk lösning. Tänk också på att ni kan i princip göra vad som helst med sajten men utan besökare kommer ni ingenstanns. Att öka konverteringsgraden är mycket svårare (förutom det mesta basic då) än att öka antalet besök.
Tyvärr är det bara något över detta vi ligger i besökarantal.

Vi har försökt lägga till paypal (även om detta inte verkat funka för era kunder), men tyvärr passar inte våran företagsstruktur dom då vi har företag i ett land och bankkonto i ett annat...

Vet inte om man kan få en svensk kortbetalning när man inte finns i Sverige...
Kör med faktura, det bör fungera. Kreditor är stora på oscommerce.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-19, 20:21 #16
mcelwee mcelwee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 90
mcelwee mcelwee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 90
Vet ni var folk drar öronen åt sig? Om man antar att det ser ut nåt sånt här:

1. Kommer till sidan
2. Hittar rätt produkt
3. Lägger i korgen
4. Checkout
5. Betalning
6. Tack för din beställning

Det är skillnad i åtgärder beroende på var folk bestämmer sig för att dom inte vill handla hos er.

Saker jag skulle fundera över om jag var er (utan nån speciellt ordning):
- Namnet.. Clint känns väldigt manligt (för mig iaf), loggan likaså. Medan varorna till stor del inte är det.
- SE-domän.
- Att inte öppna med "Bonus System" på bästa plats.
- Visa upp varumärkena med riktiga loggor. (Om ni får ) Ni säljer ju bra grejer.
- Designa om siten / loggan så den passar varumärkena.
- Se över titlar - ha med varumärket. Typ "Victoria's Secret Boxer" istället för bara "Boxer". (Även i < title > om det är möjligt)
- Se över språket. "Victoria Secret" är inte det samma som "Victoria's Secret" och kan få folk att undra.
- "Vi använder oss endast av säkra betalningssätt." Som t ex? Visa, Master, American Express? Lägg upp deras loggor med om ni tar dessa kort.

Edit: Mindre viktigt kanske.. men länka loggan till "/" istället för "index.php".
mcelwee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-19, 22:11 #17
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Spontana känslan är att sortimentet är något gammalt restparti som ni försöker sälja till överpriser. Fåtal storlekar och kläder som inte känns så moderna tyvärr.
Henke76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-20, 09:54 #18
Clintan Clintan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 13
Clintan Clintan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 13
Citat:
Originally posted by Henke76@Apr 19 2007, 22:11
Spontana känslan är att sortimentet är något gammalt restparti som ni försöker sälja till överpriser.
Det är inte restpartier och vad menar du med överpriser? Det är inte dressman skjortor m.m vi har. Priserna är mellan hälften till en tredjedel av vad normalpriset är.

Tyvärr har vi dock inte möjlighet att köpa in obegränsat av något så det är lite att man får ta det som finns, men det är ju därför vi kan hålla så låga priser och det är ju det som är sporten. Vi har inte tänkt att konkurrera med de stora med att ha allt. Det är ju något av en outlet...
Clintan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-20, 09:58 #19
Clintan Clintan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 13
Clintan Clintan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 13
Citat:
Originally posted by mcelwee@Apr 19 2007, 20:21
Vet ni var folk drar öronen åt sig? Om man antar att det ser ut nåt sånt här:

1. Kommer till sidan
2. Hittar rätt produkt
3. Lägger i korgen
4. Checkout
5. Betalning
6. Tack för din beställning

Det är skillnad i åtgärder beroende på var folk bestämmer sig för att dom inte vill handla hos er.

Saker jag skulle fundera över om jag var er (utan nån speciellt ordning):
- Namnet.. Clint känns väldigt manligt (för mig iaf), loggan likaså. Medan varorna till stor del inte är det.
- SE-domän.
- Att inte öppna med "Bonus System" på bästa plats.
- Visa upp varumärkena med riktiga loggor. (Om ni får ) Ni säljer ju bra grejer.
- Designa om siten / loggan så den passar varumärkena.
- Se över titlar - ha med varumärket. Typ "Victoria's Secret Boxer" istället för bara "Boxer". (Även i < title > om det är möjligt)
- Se över språket. "Victoria Secret" är inte det samma som "Victoria's Secret" och kan få folk att undra.
- "Vi använder oss endast av säkra betalningssätt." Som t ex? Visa, Master, American Express? Lägg upp deras loggor med om ni tar dessa kort.

Edit: Mindre viktigt kanske.. men länka loggan till "/" istället för "index.php".
Tack för mycket konkreta ovh bra tips!!

Vill öven passa på att tacka alla andra med som har kommit med mycket matnyttigt!

Men fortsätt gärna med att ge mer tips om ni har några.

Vi har nog kommit fram till att vi måste ha en partner som befinner sig i Sverige och kan sköta administrationen med returer postförskott och andra "Svenska" betalsätt m.m.
Clintan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-20, 10:01 #20
Clintan Clintan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 13
Clintan Clintan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av b_andersson
Citat:
Originally posted by -Clintan@Apr 19 2007, 17:23
Citat:
Ursprungligen postat av b_andersson
När vi tog bort kravet på registrering i OSC så ökade antalet beställningar kraftigt.
Får man fråga vilket contrib ni använde?


http://www.oscommerce.com/community/contributions,1511

//Björn
Tack så mycket!
Det fanns några att välja mellan...
Clintan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017