FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu tycker jag du är orättvis.
FRA-lagen är ett ganska unikt svenskt initiativ. Även DLD kommer ju från ett till stora delar svenskt initiativ. För att inte tala om svensk barnporrlagstiftning med övergrepp på seriefigur som ett allvarligt brott. Tycker även att svenska jävsregler och TPB-hanteringen var tämligen kreativa och innovativa. ;P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Conth,
Lysande satir! ;-)
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kan minnas delar av detta helt fel, men det känns ändå relevant för diskussionen så korrigera mig gärna:
För många år sedan fanns en kampanj vid namn Telia Suger som låg speglad lite överallt, där Telias dåvarande logotyp användes flitigt i anknytning till både negativa fakta och regelrätt satir. Detta försökte Telia då sätta stopp för med argumentet att de inte medgivit till användandet av deras logotyp, men de fick backa just för att publicerandet av logotypen i anknytning till faktabaserad kritik och satir föll under "fair use." Samma borde gälla i detta fall om inte lagstiftningen på detta specifika område har ändrats sedan dess. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är fortfarande inte Loopia sak att vara den som censurar.. Om du vill stänga en hemsida, så skall du ha en domstolsorder på detta.
Det står tom EUs i direktiv, att webhotell och nätägare har rätt av vara neutrala. Detta var under diskussion i TPB målet ( Där var de inte riktigt tillämpligt .) Nackdelen med att Loopia viker sej och dra ner byxorna, är att fler kommer börja med hota bort hemsidor från nätet. Loopia är ett stort webbhotell som har resurser att bråka, kan väl förstå att mindre företag kanske böjer sej. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Loopia är långt ifrån det företag det var en gång i tiden. Det är så väldigt ledsamt att se detta.
Kudos till Binero, hoppas nu bara att detta blir ordentligt rättsligt prövat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skräms inte..
![]() Det första man ser när man går in på WN.. "Loopia stänger ner...". Har över 100 domäner där tänkte "nej nu blir det knas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||