FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Finns många mer stora Webbhotell som haft mycket bättre än Loopia, då dom är top 1 på haft problem nu. Om Loopia vinner igen så tror jag inte det är opartisk test utan eller testet är då värt 0 i värde. Samtidigt krävs massa folk för göra ett bra test, och även att bara dom få största kommer mer gör att testet inte är värt så mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det kostar som sagt en hel del pengar om man vill driva ett större webbhotell och där kan ju som sagt omsättningen vara ett bra argument för att vara med i olika tester. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
IDG testar alltid på FreeBSD-servrarna och 2 av våra FreeBSD-servrar hade en del problem i dec-jan, vi fick in en kraftig ökning av trafik på kort tid vilket orsakade en del problem, vi köpte omgående in 3 servrar och en ny brandvägg men det tog ett tag innan vi fick ordning på det eftersom vi dessutom var i en fas med nyanställningar och personalbyte, så stora delar av deras test har nog tyvärr påverkats av det. ![]() Ang. upptid.se så ger jag inte mycket för den statistiken, den bör gå mot servern där aleborg.se ligger och den har vi 100% upptid på de senaste månaderna enligt våra övervakningar, både nagios här på kontoret och Alertra visar 100%. Jag tror Loopia blir vinnare i år igen eftersom testen avslutades troligen innan deras problem uppstod, vinnaren har dessutom troligen redan blivit informerad om detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
Vi kör som standard bara FreeBSD och tycker det är enda vettiga att köra för stable drift. Upptid.se är rätt begränsad ja då den endast mäter företagets webserver och inget mer. Finns alltid bortförklaringar för förklara nertid, men även om det är en bra anledning så har det drabbat kunderna och då lite självklart att man får mindre bra betyg i ett test. Fast tycker själva testet inte är värt något utan bör göras under lång tid och med vettiga konsulter. Inte av ett vinstdrivande tidning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Kolla följande länk så syns det ganska väl att Loopia verkar gå bra eftersom deras kurva går uppåt http://www.ipwalk.com/webhost/by_country/country_iso/SE och eftersom de även ligger i topp gällande .se så måste det ju indikera att de gör något rätt eftersom det strömmar in nya kunder. Att Loopia skulle favoriseras tycker jag bara är löjligt, finns andra webbhotell som annonserar mycket mer i IDGs tidningar utan att hamna bra, ex. förra året så var det FSdata som fick på pälsen trots att de hade en väldigt mycket annonseringar på hemsidan samt i de olika tidningarna. Sedan så kan jag hålla med om att det tidigare år har funnits brister i deras tester, dvs. att de har jämnfört olika operativ, paket m.m. Så jag tror att det blir följande 3: 1. Loopia 2. Aleborg 3. Space2u / B-one (trots att de också har haft stora problem sista tiden) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
Så mycket FS-DATA annonserat under alla år så lär dom kommit upp till 99% rabatt känns det som. Men som jag sagt tidigare tycker att deras test inte är värt något pga alla brister och så liten test tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Usch vilken Jantelag det var här inne då...
Tester av branschtidningar är väl inte unikt för IDG? Slå upp vilken tidning som helst så hittar du alltid någon jämförelselista.. Islutändan är det trots allt helheten som räknas, inte sant? Lägg inte ner för mycket tid på gnäll om denna lista, utan läs och begrunda istället. Varför vann just dom? Vad gör dom bättre? Motiveringen? Analysera = gör om, gör nytt, gör BÄTTRE! ![]() Om listan är såpass allvarlig (och kanske avgörande för den vanliga användaren?), se den då som ett verktyg att förbättras istället... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|