FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om ni nu erbjuder en slags molntjänst, borde den inte kunna växa vid behov? Istället för att straffa användarna med försämrad prestanda? För mig är det inte något problem att betala extra för att slippa slå i taket. Senast redigerad av swan den 2012-02-10 klockan 14:15 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Min sida är superseg just nu. Har aldrig varit så långsam vad jag vet. Har hört av mig till supporten med adressen så får vi se vad det ger för resultat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men jag är fortfarande inte säker på om jag vågar flytta över resten av mina sajter till Binero 2.0-kontot. Finns det verkligen inte något sätt att se om man är nära att slå i taket eller ej? Om det fanns skulle jag kunna flytta en sajt i taget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Inatt fick jag besked om att Initiala migreringen påbörjas 08:00 i morse, Den var klar på nån timme
(Inget påverkades av de domäner och webbsidor som låg uppe) Under dagen idag ca kl 11:35 fick jag följande besked Ditt konto xxx xx har nu slutmigrerats till vår nya plattform Binero 2.0. (Inte här heller fick jag några störningar på mina tjänst eller domäner etc) Jag godkände att allt är okej och väntade inte de 14 dagarna på att mitt gamla konto skulle försvinna, Jag kollade domäner och webbplatser samt mail etc och inget har påverkats och förstörts eller liknande. Dock fick jag upp domäner i 2.0 som inte fanns kvar i 1.0 men jag valde att radera dem då jag inte längre ens äger dem utan det gör andra. Inget konstigt där heller för min del. Inloggning i nya kundzonen var klockren inget konstigt med att ange mailadress istället för kundnummer, Skiljer sig i 1.0 och 2.0 Fortsatt sedan i morse att undersöka och testa allt samt skapa mail adresser, DB laddat upp filer med mera och jag har bara en sak att anmärka på och det är att uppladdning avbryts till ftp servern när jag har låt oss säga 5 kataloger och därefter filer i roten. Avbrottet på uppladdningen är på varje katalog som när den laddat upp första katalogen måste jag återansluta till ftp och fortsätta med nästa katalog och så vidare. Vet inte vad detta beror på men kommer ta det med Binero och deras support. I övrigt är jag fruktansvärt nöjd och vill verkligen berömma Kjette för detta och andra på Binero´s support som dem senaste dagarna verkligen visat mig att dem har en grymt bra Kundvård och har behandlat mig på bästa tänkbara sätt. Jag är således en mycket nöjd kund. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kul och se att Binero verkar ha fått en uppsving och ni på Binero verkar ta tag i allt nu.. Bara att önska er lycka till!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Stora problem. Mina kunder hör av sig om att det går långsamt. Detta bekräftas av Pingdom.
Men inte nog med det - jag får dessutom 500 Internal Server Error ofta när jag själv provar att gå till mina sidor. Detta fel borde väl inte vara möjligt med er lösning? Jag har kontaktat supporten så får vi se vad som händer... Binerodrift.se säger att det inte är något fel. Är den tjänsten tillförlitlig?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad sa supporten då?
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det går rätt trögt på binero och svarstiderna är onormalt höga.
En sak jag märkt är att IE svarar med 500 ISE då den har låg svarstid som inställning. Firefox tex väntar längre på svar. Problemet är inte de vanliga (men korta) driftsstörningarna utan just den generella trögheten. Trist för annars tycker jag de är bra med kontrollpanelen och det administrativa. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|