Kom ihåg mig?

Skillnad mellan Binero 1.0 och 2.0 i prestanda

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-10, 14:07 #1
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Medlem
swans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
1. Vi använder CloudLinux som min kollega beskrev i första posten för begränsningar i form av CPU, minne, io samt säkerhetsfunktioner. När kund går i taket så syns detta ej för kund i dagsläget mer än att sidan blir segare än normalt. Vi håller på att ta fram en lösning så kund meddelas via önskad kanal (t.ex e-post, sms osv).
Jag vill gärna flytta alla mina sajter till 2.0. Men det du skriver innebär i praktiken att det finns en risk att jag slår i taket utan att bli informerad om det, och då tappar jag ju lite sugen på att flytta... Särskilt när jag inte vet var taket är någonstans. Eller framgår det? Eller kan jag logga in och se hur mycket resurser jag använder av mitt max?

Om ni nu erbjuder en slags molntjänst, borde den inte kunna växa vid behov? Istället för att straffa användarna med försämrad prestanda? För mig är det inte något problem att betala extra för att slippa slå i taket.

Senast redigerad av swan den 2012-02-10 klockan 14:15
swan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-10, 16:20 #2
swans avatar
Medlem

Medlem
swans avatar

Citat:
Det är ytterst få kunder som har verkligen gått i taket, sedan är sidan seg så kan man höra av sig till support för att felsöka så kan dom lätt ta reda på det i fall det skulle uppstå annars felsöker andra saker istället.
Min sida är superseg just nu. Har aldrig varit så långsam vad jag vet. Har hört av mig till supporten med adressen så får vi se vad det ger för resultat.
Oläst 2012-02-14, 15:12 #3
swans avatar
Medlem

Medlem
swans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av swan Visa inlägg
Min sida är superseg just nu. Har aldrig varit så långsam vad jag vet. Har hört av mig till supporten med adressen så får vi se vad det ger för resultat.
Mitt problem löste sig. Det var jag själv som hade en sql-fråga som tog lite för lång tid att köra.

Men jag är fortfarande inte säker på om jag vågar flytta över resten av mina sajter till Binero 2.0-kontot. Finns det verkligen inte något sätt att se om man är nära att slå i taket eller ej? Om det fanns skulle jag kunna flytta en sajt i taget.
Oläst 2012-02-14, 15:23 #4
swans avatar
Medlem

Medlem
swans avatar

Citat:
Vi har lite andra saker som måste prioriteras, men utan att lova något så hoppas jag att vi har allt som rör CloudLinux klart i slutet på Q2 eller någon gång under Q3.

Men du har inte gått i taket än vad jag har sett, och som jag sa tidigare, om det visade sig vara ett stort utbrett problem bland befintliga eller nya kunder så har vi tagit tag i det omgående och sett till att det finns tydliga beskrivningar vad som händer på ens konto.

Men en sak som kan vara bra att ha i åtanke med tanke på att du kör PHP sidor, om du vill ha mer PHP minne så kan du uppgradera till företagspaketet. Du har just nu 64MB och i företagspaketet har man 256MB.

Vi har heller inga större bekymmer att låta dig få testa på företagspaketet någon dag för att utvärdera om det har blivit bättre den dag du har flyttat över alla sidor.

Men som sagt, just nu ser jag inga hinder på att du skall köra vidare på nuvarande paket. Vi har kunder med hundratals domäner och Wordpress instanser på varje sida och är inga problem.
Ok. Tack. Jag gör ett försök så får vi se vart vi hamnar
Oläst 2012-02-10, 15:13 #5
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Inatt fick jag besked om att Initiala migreringen påbörjas 08:00 i morse, Den var klar på nån timme
(Inget påverkades av de domäner och webbsidor som låg uppe)

Under dagen idag ca kl 11:35 fick jag följande besked
Ditt konto xxx xx har nu slutmigrerats till vår nya plattform Binero 2.0.
(Inte här heller fick jag några störningar på mina tjänst eller domäner etc)

Jag godkände att allt är okej och väntade inte de 14 dagarna på att mitt gamla konto skulle försvinna, Jag kollade domäner och webbplatser samt mail etc och inget har påverkats och förstörts eller liknande.

Dock fick jag upp domäner i 2.0 som inte fanns kvar i 1.0 men jag valde att radera dem då jag inte längre ens äger dem utan det gör andra.
Inget konstigt där heller för min del.

Inloggning i nya kundzonen var klockren inget konstigt med att ange mailadress istället för kundnummer, Skiljer sig i 1.0 och 2.0

Fortsatt sedan i morse att undersöka och testa allt samt skapa mail adresser, DB laddat upp filer med mera och jag har bara en sak att anmärka på och det är att uppladdning avbryts till ftp servern när jag har låt oss säga 5 kataloger och därefter filer i roten.

Avbrottet på uppladdningen är på varje katalog som när den laddat upp första katalogen måste jag återansluta till ftp och fortsätta med nästa katalog och så vidare.

Vet inte vad detta beror på men kommer ta det med Binero och deras support.
I övrigt är jag fruktansvärt nöjd och vill verkligen berömma Kjette för detta och andra på Binero´s support som dem senaste dagarna verkligen visat mig att dem har en grymt bra Kundvård och har behandlat mig på bästa tänkbara sätt.

Jag är således en mycket nöjd kund.
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-14, 12:22 #6
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Kul och se att Binero verkar ha fått en uppsving och ni på Binero verkar ta tag i allt nu.. Bara att önska er lycka till!!
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-23, 08:36 #7
swans avatar
Medlem

Medlem
swans avatar

Stora problem. Mina kunder hör av sig om att det går långsamt. Detta bekräftas av Pingdom.

Men inte nog med det - jag får dessutom 500 Internal Server Error ofta när jag själv provar att gå till mina sidor. Detta fel borde väl inte vara möjligt med er lösning?

Jag har kontaktat supporten så får vi se vad som händer...

Binerodrift.se säger att det inte är något fel. Är den tjänsten tillförlitlig??
Oläst 2012-02-23, 10:10 #8
swans avatar
Medlem

Medlem
swans avatar

Citat:
Binerodrift övervakar inte enskilda webbplatser.
Fick aldrig server error när jag låg på Binero 1.0 och jag har bara en wordpress-installation. Jag tror inte att det bara är min webbplats. Men får se vad supporten säger.
Oläst 2012-03-06, 15:40 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Fick aldrig server error när jag låg på Binero 1.0 och jag har bara en wordpress-installation. Jag tror inte att det bara är min webbplats. Men får se vad supporten säger.
Vad sa supporten då?
Oläst 2012-03-06, 00:06 #10
ohnder ohnder är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2012
ohnder ohnder är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2012
Det går rätt trögt på binero och svarstiderna är onormalt höga.
En sak jag märkt är att IE svarar med 500 ISE då den har låg svarstid som inställning. Firefox tex väntar längre på svar.
Problemet är inte de vanliga (men korta) driftsstörningarna utan just den generella trögheten. Trist för annars tycker jag de är bra med kontrollpanelen och det administrativa.

Citat:
Stora problem. Mina kunder hör av sig om att det går långsamt. Detta bekräftas av Pingdom.

Men inte nog med det - jag får dessutom 500 Internal Server Error ofta när jag själv provar att gå till mina sidor. Detta fel borde väl inte vara möjligt med er lösning?

Jag har kontaktat supporten så får vi se vad som händer...

Binerodrift.se säger att det inte är något fel. Är den tjänsten tillförlitlig??
ohnder är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017