FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har idag flyttat en domän från 1.0 och 2.0 och läser på den här sidan: http://migrering.binero.se/forandringar
Men ingenstans framgår om det är någon skillnad på den server man ligger på. Kan jag räkna med att jag ligger på en bättre och snabbare server? Och mindre strul med servern? Den gamla server jag låg på i 1.0 hade väldigt mycket nertid... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du ska garanterat kunna få en bättre och tillförlitligare server nu, främst för att:
1) Du är inte längre beroende av en server, ditt konto finns på flera servrar på ett lastbalanserat kluster och går inte ner om en enskild eller ens några servrar får problem. 2) Du inte kan påverkas av andra användare, du är isolerad genom Cloudlinux, både resurs- och säkerhetsmässigt. 3) Du bör ha avsevärt svårare att slå i några tak vad gäller utrymme och trafik, då du får oerhört mycket mer av detta i 2.0-kontot 4) Dina namnservrar är mycket säkrare genom att du nu ligger på ett globalt Anycast-nät, snarare än ett fåtal lokala. Ovan är förutom andra fördelar såsom möjlighet till Windows och Linux på samma konto, enhetligare modernare kontrollpanel etc. Mer info finns bl.a. här http://migrering.binero.se/ och här http://blogg.binero.se/2011/06/battr...ed-cloudlinux/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kommer att överlag få sämre prestanda på din webbsida och få betydligt svårare att logga in i kundzonen då meddelandet "service unavailable" mötet dig de fem första försöken.
Ned sådant antar jag inte att Binero berättar ![]() På det positiva så får du väl mera utrymme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för svar. Jag är särskilt intresserad av om det är prestanda men hittar inte det svaret någonstans. Varken svaret från Binero eller i länkarna.
JensS: När du säger att prestandan blir sämre. Vad baserar du det på? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sök i forumet så finns det ett tiotal trådar som säger att Binero 2.0 borde hamnat i soptunnan innan dom ens lanserade det.
Lastbalansering... Kluster... Fina ord, men kan dom verkligen hålla vad dom lovar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skulle uppskatta om ni kunde fixa ert fakturasystem.
Det är irriterande att få fakturor på domäner som jag har tagit bort från mitt konto sedan tidigare. Jag har behövt kontakta er support 3 gånger den senaste månaden eftersom ert fakturasystem inte fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Går det att säga någonting om hur stor skillnaden är? Jag har massor med domäner som ligger i 1.0 och funderar på om jag skall flytta till 2.0 eller ej. Som bekant har laddtiden betydelse för både användarupplevelse samt ranking i Google
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om ni nu erbjuder en slags molntjänst, borde den inte kunna växa vid behov? Istället för att straffa användarna med försämrad prestanda? För mig är det inte något problem att betala extra för att slippa slå i taket. Senast redigerad av swan den 2012-02-10 klockan 14:15 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Inatt fick jag besked om att Initiala migreringen påbörjas 08:00 i morse, Den var klar på nån timme
(Inget påverkades av de domäner och webbsidor som låg uppe) Under dagen idag ca kl 11:35 fick jag följande besked Ditt konto xxx xx har nu slutmigrerats till vår nya plattform Binero 2.0. (Inte här heller fick jag några störningar på mina tjänst eller domäner etc) Jag godkände att allt är okej och väntade inte de 14 dagarna på att mitt gamla konto skulle försvinna, Jag kollade domäner och webbplatser samt mail etc och inget har påverkats och förstörts eller liknande. Dock fick jag upp domäner i 2.0 som inte fanns kvar i 1.0 men jag valde att radera dem då jag inte längre ens äger dem utan det gör andra. Inget konstigt där heller för min del. Inloggning i nya kundzonen var klockren inget konstigt med att ange mailadress istället för kundnummer, Skiljer sig i 1.0 och 2.0 Fortsatt sedan i morse att undersöka och testa allt samt skapa mail adresser, DB laddat upp filer med mera och jag har bara en sak att anmärka på och det är att uppladdning avbryts till ftp servern när jag har låt oss säga 5 kataloger och därefter filer i roten. Avbrottet på uppladdningen är på varje katalog som när den laddat upp första katalogen måste jag återansluta till ftp och fortsätta med nästa katalog och så vidare. Vet inte vad detta beror på men kommer ta det med Binero och deras support. I övrigt är jag fruktansvärt nöjd och vill verkligen berömma Kjette för detta och andra på Binero´s support som dem senaste dagarna verkligen visat mig att dem har en grymt bra Kundvård och har behandlat mig på bästa tänkbara sätt. Jag är således en mycket nöjd kund. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|