Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Skillnad mellan Binero 1.0 och 2.0 i prestanda

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-09, 10:05 #1
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Medlem
swans avatar

Standard Skillnad mellan Binero 1.0 och 2.0 i prestanda

Jag har idag flyttat en domän från 1.0 och 2.0 och läser på den här sidan: http://migrering.binero.se/forandringar

Men ingenstans framgår om det är någon skillnad på den server man ligger på. Kan jag räkna med att jag ligger på en bättre och snabbare server? Och mindre strul med servern? Den gamla server jag låg på i 1.0 hade väldigt mycket nertid...
swan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-09, 17:21 #2
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
Du ska garanterat kunna få en bättre och tillförlitligare server nu, främst för att:
1) Du är inte längre beroende av en server, ditt konto finns på flera servrar på ett lastbalanserat kluster och går inte ner om en enskild eller ens några servrar får problem.

2) Du inte kan påverkas av andra användare, du är isolerad genom Cloudlinux, både resurs- och säkerhetsmässigt.

3) Du bör ha avsevärt svårare att slå i några tak vad gäller utrymme och trafik, då du får oerhört mycket mer av detta i 2.0-kontot

4) Dina namnservrar är mycket säkrare genom att du nu ligger på ett globalt Anycast-nät, snarare än ett fåtal lokala.

Ovan är förutom andra fördelar såsom möjlighet till Windows och Linux på samma konto, enhetligare modernare kontrollpanel etc. Mer info finns bl.a. här http://migrering.binero.se/ och här http://blogg.binero.se/2011/06/battr...ed-cloudlinux/
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-09, 18:01 #3
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
Du kommer att överlag få sämre prestanda på din webbsida och få betydligt svårare att logga in i kundzonen då meddelandet "service unavailable" mötet dig de fem första försöken.
Ned sådant antar jag inte att Binero berättar

På det positiva så får du väl mera utrymme.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-09, 23:04 #4
swans avatar
Medlem

Medlem
swans avatar

Tack för svar. Jag är särskilt intresserad av om det är prestanda men hittar inte det svaret någonstans. Varken svaret från Binero eller i länkarna.

JensS: När du säger att prestandan blir sämre. Vad baserar du det på?
Oläst 2012-02-09, 23:45 #5
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Sök i forumet så finns det ett tiotal trådar som säger att Binero 2.0 borde hamnat i soptunnan innan dom ens lanserade det.

Lastbalansering...
Kluster...

Fina ord, men kan dom verkligen hålla vad dom lovar?
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-10, 09:31 #6
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2010
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar

Reg.datum: Dec 2010
Jag skulle uppskatta om ni kunde fixa ert fakturasystem.

Det är irriterande att få fakturor på domäner som jag har tagit bort från mitt konto sedan tidigare. Jag har behövt kontakta er support 3 gånger den senaste månaden eftersom ert fakturasystem inte fungerar.
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-10, 09:43 #7
swans avatar
Medlem

Medlem
swans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Visst, vi ser en viss försämrad laddtid jämfört med gamla systemet där det gamla hederliga webbhotellet kör allt på en och samma server, såklart det känns snabbt då.
Går det att säga någonting om hur stor skillnaden är? Jag har massor med domäner som ligger i 1.0 och funderar på om jag skall flytta till 2.0 eller ej. Som bekant har laddtiden betydelse för både användarupplevelse samt ranking i Google
Oläst 2012-02-10, 11:29 #8
swans avatar
Medlem

Medlem
swans avatar

Citat:
Mitt förslag till dig är att du påbörjar den initiala migreringen (första steget i processen), testa sidorna hur dom mår i den nya miljön och återkom till oss om det är några oklarheter. Vi har ett eget team som jobbar med migrering inkl mig själv och känner du att något inte är bra så är det viktigt att påtala detta för oss så vi kan förbättra oss på alla möjliga sätt.

Är det så att du vill avvakta fastän du har påbörjat migreringen så kontakta migrering <at> binero <dot> se så kan vi stoppa den temporärt.
Tack. Jag har som sagt flyttat en Wordpress blogg redan. Den verkar "må" bra. Men det är svårt att avgöra hur stor prestandaförsämringen är, så det är därför jag undrar om ni hade några siffror på detta själva.
Oläst 2012-02-10, 14:07 #9
swans avatar
Medlem

Medlem
swans avatar

Citat:
1. Vi använder CloudLinux som min kollega beskrev i första posten för begränsningar i form av CPU, minne, io samt säkerhetsfunktioner. När kund går i taket så syns detta ej för kund i dagsläget mer än att sidan blir segare än normalt. Vi håller på att ta fram en lösning så kund meddelas via önskad kanal (t.ex e-post, sms osv).
Jag vill gärna flytta alla mina sajter till 2.0. Men det du skriver innebär i praktiken att det finns en risk att jag slår i taket utan att bli informerad om det, och då tappar jag ju lite sugen på att flytta... Särskilt när jag inte vet var taket är någonstans. Eller framgår det? Eller kan jag logga in och se hur mycket resurser jag använder av mitt max?

Om ni nu erbjuder en slags molntjänst, borde den inte kunna växa vid behov? Istället för att straffa användarna med försämrad prestanda? För mig är det inte något problem att betala extra för att slippa slå i taket.

Senast redigerad av swan den 2012-02-10 klockan 14:15
Oläst 2012-02-10, 15:13 #10
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Inatt fick jag besked om att Initiala migreringen påbörjas 08:00 i morse, Den var klar på nån timme
(Inget påverkades av de domäner och webbsidor som låg uppe)

Under dagen idag ca kl 11:35 fick jag följande besked
Ditt konto xxx xx har nu slutmigrerats till vår nya plattform Binero 2.0.
(Inte här heller fick jag några störningar på mina tjänst eller domäner etc)

Jag godkände att allt är okej och väntade inte de 14 dagarna på att mitt gamla konto skulle försvinna, Jag kollade domäner och webbplatser samt mail etc och inget har påverkats och förstörts eller liknande.

Dock fick jag upp domäner i 2.0 som inte fanns kvar i 1.0 men jag valde att radera dem då jag inte längre ens äger dem utan det gör andra.
Inget konstigt där heller för min del.

Inloggning i nya kundzonen var klockren inget konstigt med att ange mailadress istället för kundnummer, Skiljer sig i 1.0 och 2.0

Fortsatt sedan i morse att undersöka och testa allt samt skapa mail adresser, DB laddat upp filer med mera och jag har bara en sak att anmärka på och det är att uppladdning avbryts till ftp servern när jag har låt oss säga 5 kataloger och därefter filer i roten.

Avbrottet på uppladdningen är på varje katalog som när den laddat upp första katalogen måste jag återansluta till ftp och fortsätta med nästa katalog och så vidare.

Vet inte vad detta beror på men kommer ta det med Binero och deras support.
I övrigt är jag fruktansvärt nöjd och vill verkligen berömma Kjette för detta och andra på Binero´s support som dem senaste dagarna verkligen visat mig att dem har en grymt bra Kundvård och har behandlat mig på bästa tänkbara sätt.

Jag är således en mycket nöjd kund.
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017