Kom ihåg mig?

Livstidsdomar eller enväldiga härskare?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-04, 17:19 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Väl talat, Gustav, som vanligt

Huruvida man ska släppa in personen igen eller inte beror väl på hur pass allvarlig överträdelsen var. Det är lite skillnad på barnporr och att kalla någon för idiot. Sedan är det väl inte så svårt för avstängda medlemmar att skaffa sig ett nytt konto på de flesta forum.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-02-04 klockan 17:23
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-04, 18:24 #12
Lasp Lasp är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Lasp Lasp är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Green Flag Nyttiga svar

Hjärtligt tack för all input. Vad jag jag ville visa på var den långa avstängningstiden, samt att Nicket har skrivit att han har förstått och ändrat beteende. Ursprungligen var det saluförning av egna prylar som var orsaken, sedan blev det kanske lite hätskt!
Jag var inte med på detta forum under denna tid.
Men har tagit tag i saken eftersom jag anser att personen (Nicket) har mycket vettig kunnande!
Att sedan alla inte är överens om det är en annan sak ;-)
Men jag är tacksam för synpunkterna. Och fem (5) år är rätt lång tid i vår digitala värld!
Lasp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-05, 13:23 #13
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Först tänkte jag, som forumägare, att har man inte läst reglerna för forumet får man skylla sig själv och bort med den för evigt. Sedan tänkte jag till lite och fann att det vore nästan en korkad uppfattning eftersom vi inte ens stoppar folk i fängelse för evig tid för brott som mord. Ett övertramp i ett forum kan knappast ligga i den digniteten.

Helt klart bestämmer ägaren av forumet en avstängning och tiden och den enda lag som reglerar det är möjligen avtalslagen. Ska vi leva i ett humanistiskt samhälle bör var och en lägga en liten humanistisk syn på övertrampen och ha en förlåtande attityd (betyder inte att man alltid förlåter). Man kan med andra ord "alltid" ge någon en andra chans.

Sedan kan jag tycka att ett medvetet åsidosättande av forumregler, t.ex. att öppna ett konto och använda det i reklamsyfte är ett sådant övertramp som inte förtjänar en andra chans eftersom det är så solklart medvetet. Att någon får ett känsloutbrott och skriver något dumt kan däremot få en andra chans. Sedan finns det de som öppnar ett konto för att medvetet svartmåla någon. En sådan skulle jag inte ge en andra chans. Det skulle även hota mig själv som forumägare.

Angående reklam har jag i forumreglerna följande text:

"Forumet får inte användas för att marknadsföra eller göra reklam för produkter eller företag. Den som använder forumet för marknadsföring och reklam är medveten om att [hemsidan] kan begära ersättning för administrativt arbeta att ta bort inlägget och även att ersättning kan begäras för inläggets kommersiella innehåll enligt gällande taxa för annonsering på [hemsidan]."

Än har jag dock inte varit elak och exekverat "hotet" ovan.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-06, 22:56 #14
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Nu blandar du väl ändå väldigt fritt. Det är, och kommer säkerligen förbli, lagligt att slänga ut människor som bråkar och stör från krogen.
Knappast för resten av livet.
Jag propagerar varken för det ena eller andra, jag kan bara konstattera hur trenderna är och här finns en ganska tydlig trend.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-07, 08:00 #15
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Karlsson Visa inlägg
Jag propagerar varken för det ena eller andra, jag kan bara konstattera hur trenderna är och här finns en ganska tydlig trend.
Det är några år sen jag jobbade i dörren men lagen har inte ändrats. Individ som misskött sig kan utan problem portas tills vidare.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-07, 08:40 #16
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Karlsson Visa inlägg
Någon sådan märklig lagstiftning har nog aldrig ens diskuterats så det ligger förmodligen och förhoppningsvis väldigt långt borta.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017