Kom ihåg mig?

Dra in 5000 via affiliate-hur svårt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-17, 18:45 #11
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Det handlar inte om hur svårt det är att tjäna pengarna. Det du bör fundera på är hur du får tillräckligt mycket trafik inom din nisch. Enligt mig är trafikmängden samt hur säljande din sida är det som räknas. Jag satsar inte helhjärtat på affiliating men 5000 i månaden, (på en sida?), är inte så lätt tycker jag.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-17, 18:59 #12
tap1ons avatar
tap1on tap1on är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
tap1on tap1on är inte uppkopplad
Medlem
tap1ons avatar

Reg.datum: Aug 2009
Har du några pengar du kan spendera, då skulle du kunna köra betald trafik och du får ett snabbare resultat.
Men som många skrivit är det svårt att avgöra, men det skulle absolut gå. Jag började med i princip 0 kunskap och tjäna lite över 10k i månaden efter 6 månader. Det gäller att hitta en bra nisch med mycket trafik och låg konkurrens mer eller mindre.
tap1on är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-17, 19:09 #13
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
På eltid bara rtt projekt och 5k med bara fokus på inyäkter. Ja då är det lätt skulle jag säga om man kan dt, kan man inte det blir det 6 mån utbildning och inte 6 mån fokus på att bygga trafik o intäkter.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-17, 19:23 #14
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Reg.datum: Jun 2004
skulle det va lätt skulle alla göra det. lätt är det inte men allt går, och bestämmer du dig att du ska uppnå det på 6 mån, lyssnar på andras tips. hittar en mysig liten nisch med inte allt för hård konkurans lyckas du.
Dock brukar jag svara alla som istället för att söka hederligt jobb vil lstarta bloggar eller adsensesidor för att slippa jobba att släppa drömmarna och arbeta istället och sen ha webbgrejjerna vid sidan om som ett hobbyproject till en början.
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-18, 02:47 #15
barje47 barje47 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2009
barje47 barje47 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2009
går galant om du vet och kan SEO biten hyggligt. Enkelt matte, 10 nischade siter ska kunna ge efter några månader 10-20kr st per dag x 10=100-200kr per dag. Vi pratar heltids jobb då, jag säger inga problem. Sen hur du får trafik, osv det är en annan fråga, lite grå och lite blackhat haha(whitehat skit i det). Så klart måste du investera lite pengar i programinköp,köpa länkar,annonser m.m.Det går, får jag verkligen hoppas då jag precis dragit igång själv haha.
barje47 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-18, 03:53 #16
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
Jag ställer denna fråga till er alla som sysslar med affiliates, hur svårt är det att dra in en summa på ca 5000 sek/månad via affiliates? Frågan är generell, dvs om jag skulle vilja starta med affiliates idag. Låter det rimligt att efter ca sex månader drar in 5000/månad om jag gör detta på heltid.

Vi antar här att man är insatt i SEO/webbutveckling osv.
Att ha som målsättning att dra in 5000 kr/mån i vinst efter sex månaders heltidsarbete inom ett område som man redan behärskar, skulle jag säga är ett ganska blygsamt mål. Med andra ord så är det fullt möjligt och du borde egentligen sikta högre.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Att dra in 5000 kronor i månaden -- helt passivt -- via affiliatemarknadsföring är enkelt i teorin men svårare i praktiken enligt mig.
Att skapa sig en "passiv inkomst" via affiliatemarknadsföring är lika omöjligt i teorin som det är i praktiken. Det går inte att ha en passiv inkomst på en marknad där det existerar konkurrens. Det säger sig självt att dina konkurrenter förr eller senare kommer att springa om dig och tillslut ta ifrån alla dina marknadsandelar, i det fall att du sitter passiv. Skulle du hitta en nisch som inte är konkurrensutsatt idag, så kommer den att vara det imorgon.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-18, 11:26 #17
pluxus pluxus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
pluxus pluxus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Jag har väldigt många sidor. Vissa drar in mycket vissa lite per månad. Sedan beror de ju på var du satsar. Jag har från detta år gått över helt till USA gällande min verksamhet. För i varje nisch som finns kan du tjäna mer pengar än om du kör i Sverige. Givetvis beror det ju på att väldigt många fler pratar engelska. Sedan finns också väldigt många nischer i USA som inte finns här.

Jag har dock från 2003 levt från min inkomst som affilate i Sverige utan problem så att skapa en sida som drar in 5000kr i månaden är långt från omöjligt. Det största problemet jag ser många affiliates inte gör är att bygga maillistor. Att få en försäljning via en webbplats är inga större problem om man har trafik.

Men affiliates glömmer ofta bort att kunna återkomma till dessa besökare via mail. Det är där pengarna ligger, du kan tipsa om liknande produkter eller skapa en egen produkt att sälja.

Men har du som mål att skapa en sida som drar in 5000kr i månaden så går det på sikt givetvis, om du inte väljer en monsternisch. Då drar du nog in 5 kr.

p.s. Om du inte jobbat som affiliate förut är skulle jag tro det är lättare att göra 5 sidor som drar in 1000 var än en sida som drar in 5000kr. Mindre nischer, mindre pengar men då även mindre konkurrens.

Senast redigerad av pluxus den 2011-03-18 klockan 11:41 Anledning: Ett tips..
pluxus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-18, 12:00 #18
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Standard RE: Dra in 5000 via affiliate-hur svårt?

Citat:
Ursprungligen postat av pluxus Visa inlägg
Om du inte jobbat som affiliate förut är skulle jag tro det är lättare att göra 5 sidor som drar in 1000 var än en sida som drar in 5000kr. Mindre nischer, mindre pengar men då även mindre konkurrens.
Eller ännu lättare 100 sajter som drar in 50 kr var
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-18, 13:11 #19
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Antal sidor spelar mindre roll för mig.
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-18, 14:24 #20
miika miika är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
miika miika är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Standard Egen kapital?

Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
Jag ställer denna fråga till er alla som sysslar med affiliates, hur svårt är det att dra in en summa på ca 5000 sek/månad via affiliates? Frågan är generell, dvs om jag skulle vilja starta med affiliates idag. Låter det rimligt att efter ca sex månader drar in 5000/månad om jag gör detta på heltid.

Vi antar här att man är insatt i SEO/webbutveckling osv.
Jag går inte in på detaljer, men helt generellt skulle jag säga att det blir lättast, om du har möjlighet att sätta in lite egen kapital (1000-10000 kr). Du sparar en del tid (=pengar), men det finns förstås en risk att det går delvist åt skogen.

Ett alternativ är att du köper en existerande sajt. Fördelen är att du får en existerande äldre domain, kanske lite artiklar och en sajt som rankar i Google åtminstone på någon nivå. Kanske du kan tjäna 20 kr i månaden via Adsense med den sajten - det är praktiskt taget ingenting, men känns bra

Det andra alternativet är att du går in på e-mailmarknadsföring och köper coregs från ett affiliate-nætverk. Åtminstone Euroads, Guava, IQmedier och SmartResponse media gör det, tror jag. Jag känner en del affiliates, som har startat mindre databas på ca 2000 st. Jag tror att Mailchimp är gratis för listor under 2000st mottagare.

Lycka till
miika är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017