FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har väldigt många sidor. Vissa drar in mycket vissa lite per månad. Sedan beror de ju på var du satsar. Jag har från detta år gått över helt till USA gällande min verksamhet. För i varje nisch som finns kan du tjäna mer pengar än om du kör i Sverige. Givetvis beror det ju på att väldigt många fler pratar engelska. Sedan finns också väldigt många nischer i USA som inte finns här.
Jag har dock från 2003 levt från min inkomst som affilate i Sverige utan problem så att skapa en sida som drar in 5000kr i månaden är långt från omöjligt. Det största problemet jag ser många affiliates inte gör är att bygga maillistor. Att få en försäljning via en webbplats är inga större problem om man har trafik. Men affiliates glömmer ofta bort att kunna återkomma till dessa besökare via mail. Det är där pengarna ligger, du kan tipsa om liknande produkter eller skapa en egen produkt att sälja. Men har du som mål att skapa en sida som drar in 5000kr i månaden så går det på sikt givetvis, om du inte väljer en monsternisch. Då drar du nog in 5 kr. p.s. Om du inte jobbat som affiliate förut är skulle jag tro det är lättare att göra 5 sidor som drar in 1000 var än en sida som drar in 5000kr. Mindre nischer, mindre pengar men då även mindre konkurrens. Senast redigerad av pluxus den 2011-03-18 klockan 11:41 Anledning: Ett tips.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|
||
![]() |