FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaret, men jag förstod inte så mycket från detta stycke?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Absolut, om du köper google adwords för en sådär 500.000 om dagen så kan du säkert dra in 5.000 i månaden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sorry att jag var lite otydlig; jag talar inte svenska som modersmål. Med det att man sätter egen kapital menar jag att i.s.f du startar från "punkt noll", så kan man köpa en existerande blogg/website. Klart att det kostar, men jag tror att du har bättre chans att lyckas i det längre loppet och du sparar en del tid. Och tid är pengar :-) Cheers, Miika |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du enbart drar in 5000/månad efter 6 månader så tycker jag att det inte gått så bra...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
För att besvara ursprungsfrågan, hittar du rätt nisch och rätt trafik är det inga som helst problem. Vissa projekt drar knappt in något alls med rätt bra trafik medan andra projekt har bra konvertering men inte så mycket trafik. Dock är det god kvalitet på den trafik som faktiskt finns.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Frågan är också om det är 5000 före skatt eller efter skatt ganska stor skillnad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hitta en populär nisch och utveckla en bra sida som konverterar maximalt. Satsa sedan på adwords och optimera även sidan till max. Då är 20k / mån ingen omöjlighet om du har tur.
Tycker personligen att du ska börja med en sida som du fokuserar på fullt ut istället för att ha massa småsidor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men fortfarande måste man hitta en bra niche. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bättre att skapa en sida som blir riktigt bra än att skapa många halvbra sidor. Tänker man långsiktigt så är detta att föredra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
... ggr 15 i månaden.
Ingen SEO, Ingen Adwords, knappt någon arbetstid. Jag lever på affiliatemarknadsföring. Sa upp min anställning för 3 år sedan och njuter numera av sovmorgon och ett liv utan måsten. Arbetstid - byta affiliatesträng någon gång i månaden, maila om försenade utbetalningar ett par ggr/år. Nej jag skojar inte. Gäller bara att hitta rätt nish. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|