FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Även jag fick "allmänt fel" när jag försökte betala en faktura för några dagar sedan via Binero. Vadå allmänt fel? Det enda som är fel just nu är Bineros super-urusla kontrollpanel.
Domänen flyttades och betalades, med samma kreditkort, hos Loopia bara några minuter senare! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Citat:
Om man har problem att genomföra en betalning bör ju meddelandet vara utformat på ett sådant sätt att kunden ska kunna åtgärda felet och fortsätta med betalningen. Allmänt fel låter ju som att det är ett tillfälligt fel på webbplatsen, inte som ett medges ej-meddelande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De bryr sig helt enkelt enbart om nya kunder just nu...
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bara "medges ej" är väl ett ganska vettigt meddelande som fungerar i många fall.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Men att säga "allmänt fel", ett felmeddenade som förekommer ganska frekvent i Bineros kontrollpanel rent allmänt, ger bara mig en indikerign på att det är något fel på bineros system.
Uppenbarligen var jag inte heller en idiot som uppgav felaktigt kortnummer, saknade täckning etc, eftersom köpet gick igenom hos en annan registrar. De borde ju kunna se skillnad på interna fel i bineros system och ett felmeddelande från betalväxeln. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har ikväll varit på gröna lund och vid fyra tillfällen försökt använda ett VISA kort. Endast vid fjärde tillfället fungerade det. Innan stod det "medges ej" - vilket ledde till ett nervöst samtal till banken eftersom det skulle finnas en marginal på åtminstone ett par tusen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ser ut som felmeddelandena kan bli bättre men något att tänka på som även vi fått erfara är de striktare reglerna runt VISA. Payex som vi använder har infört regler som gör att många av våra kunder måste skaffa "visa verified" för att få igenom transaktioner. Likadant med utländska transaktioner - de som innan gick igenom direkt kan i vissa fall behöva ta ett steg med banken. Säkerhetsåtgärder från VISA...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
http://www.internetsweden.se/vargen-...-ar-redan-har/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Varför kan man inte köpa domäner via Chrome hos er på Binero??
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|