Kom ihåg mig?

Kan religion uppdateras?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-13, 23:34 #38
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2011
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2011
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Att jämföra muslimer från olika länder och världsdelar med varandra är som att jämföra oss svenskar med ryssar. Vi har inte mycket gemensamt förutom själva "grundreligionen".
Beror väl lite på hur du menar, tror visst att man kan se relativt stora likheter mellan exempelvis engelsmän med pakistanska rötter och svenskar med pakistanska rötter om du gör en kvantitativ studie, särskilt om man tillhör samma "inriktning inom islam".

(Sen kan man ju alltid ställa sig frågan hur stor skillnaden det egentligen är mellan ryssar, även om det är ett enormt stort land, och svenskar, beror väl helt på vad du undersöker och med vem du jämför?)

Men visst jag saknar belägg för detta statistiska belägg för dessa påstående,det är ett hypotetiskt påstående. Tyvärr är det svårt att bekräfta eller dementera detta då denna typ av studier inte bedrivs i någon vidare omfattning i Sverige av en eller annan anledning.

Överhuvudtaget tycker jag det är otroligt svårt att bilda sig en uppfattning om den muslimska majoriteten i Sverige, då det som rapporteras i media enbart handlar om jihadister som åkt för att strida med is eller moskéer som utsatts. Samtidigt som forskningen är i det närmaste obefintlig.

Skrev detta inlägg på SVT tyck till (just innan de tragiska attackerna i Paris)

http://www.svt.se/tittarservice/tyck-till/dialog/699599

Senast redigerad av spexer den 2015-01-13 klockan 23:37
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017